سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۶ ق.ظ چاپ مطلب
حسین قناعت:

نمی‌توان از مردم انتظار سینما رفتن داشت

hosein-ghenaat

کارگردان فیلم سینمایی «زخم شانه حوا» تاکید کرد در دوره جدید انتظار می‌رود همه سینماگران فرصت کار داشته باشند.

کارگردان فیلم سینمایی «زخم شانه حوا» تاکید کرد در دوره جدید انتظار می‌رود همه سینماگران فرصت کار داشته باشند.

حسین قناعت کارگردان سینما درباره اینکه چقدر می‌توان به بهبود شرایط سینما بعد از تغییر مدیریت‌ها امیدوار بود به سوره سینما گفت: همیشه انتظار ما از مدیریت این بوده که فرصت کار برای همه به طور یکسان فراهم کند. اما متأسفانه همیشه گروهی سینما را به قبیله خود تبدیل کرده‌اند. همیشه گروهی توانسته‌اند فرصت‌‌ها و امکان‌ها را در اختیار خود قرار دهند و به نوعی سینما را به وضعیتی انحصاری بکشانند.

قناعت درباره اینکه خود سینماگران چقدر در به وجود آمدن این شرایط مقصر بوده‌اند توضیح داد: کلمه هنرمند مقدس است و به راحتی در مورد همه نباید به کار رود. رابطه متقابلی بین ادعا و عمل وجود دارد. هر وقت ادعای افراد بالا برود میزان عمل آنها پایین می‌آید و برعکس. کسانی که بیش از آنکه عمل‌شان هنری باشد ادعای هنر دارند اساسا هنرمند نیستند. آن دسته از هنرمندان که بیشتر به دنبال جریان سیاسی در هنر هستند مطمئنا در به وجود آمدن این شرایط مقصرند. ضمن اینکه تأکید می‌کنم نام هنرمند شایسته این افراد نیست. هنرمند واقعی هرگز حاضر نیست با عملش لطمه‌ای به هنر وارد کند.

قناعت افزود: البته در این سال‌ها بودند افرادی که دلسوز سینما باشند و عملشان در این راستا باشد. اما همیشه  سایه‌ای از سیاست بر سر هنر و سینما وجود داشته و گروهی با جناح‌بندی‌های سیاسی از مواهب این شرایط انحصارطلبانه سود برده‌اند. هیچوقت مدیران توزیع عادلانه فرصت‌ها را برای همه هنرمندان فراهم نکردند و فکر می‌کنم این انتظار همیشگی هنرمندان از مدیران است. زمانی را بدتر از چهار سال گذشته تجربه نکردم. نه فقط من بلکه دیگر همکارانم چنین شرایطی داشته‌اند. شرایط اقتصادی در این چهار سال به اندازه‌ای سخت بود و هست که نمی‌توان انتظار سینما رفتن را از مردم داشت.

قناعت در ادامه درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم کودک گفت: این روزها صحبت‌هایی را درباره مکان برگزاری جشنواره فیلم کودک و اختلافاتی در این زمینه شنیدم و لازم می‌دانم تأکید کنم این جشنواره تنها چیزی است که از سینمای کودک باقی مانده. اهمیتی ندارد این جشنواره در کدام شهر برگزار می‌شود. مهم برگزار شدنش است. این جشنواره اگر لطمه‌ای بخورد سینمای کودک آخرین نمودش را از دست خواهد داد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>