سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۵ ق.ظ چاپ مطلب
«هفت» واقعا فیلم‌ها را نقد کند/

تقدیر لعیا زنگنه از بازیگران زن سینمای ایران

laya-zangeneh

بازیگر فیلم سینمایی «خودزنی» تاکید کرد اگر گروه خوب باشد در پروژه‌ای حاضر می‌شود.

بازیگر فیلم سینمایی «خودزنی» تاکید کرد اگر گروه خوب باشد در پروژه‌ای حاضر می‌شود.

سوره سینما- لعیا زنگنه جمعه شب ۲۴ خردادماه مهمان برنامه «هفت» بود. وی درباره چگونگی انتخاب این نقش عنوان کرد: فیلمنامه ای که من خواندم نشان دهنده اهل مطالعه بودن نویسنده آن بود و این دلیل اصلی انتخاب این فیلم بود. دلیل دوم نیز وجود خود کاوری است و اینکه انسانی بسیار شریف و زحمتکش است.برای پذیرفتن هر نقش ابتدا باید گروه را دوست داشته باشم، حتی اگر کار هم ضعیف باشد چنانچه ارتباط مناسبی با گروه برقرار کنم حاضرم در فیلم حضور یابم، بنابراین ابتدا متن و بعد کارگردان برایم مهم هستند البته قرارداد هم مهم است اما در درجه بعدی قرار دارد.

زنگنه درباره دلایل کم کاری اش در سینما گفت: فیلمنامه برایم از درجه بسیار بالایی برخوردار است و همچنین مدتی هم ایران نبودم بنابراین تعداد فیلم های سینمایی ام محدود است و گزیده کار کردم. امیدوارم در برنامه «هفت» فیلمها واقعا نقد شوند چون نقدهایی که در سری گذشته برنامه انجام می شد واقعا نقد نبودند. این جمله که فیلم، فیلم نیست و بنابراین هیچ دلیل تکنیکی برای بد بودن ارائه نشود، نقد یک فیلم به حساب نمی آید. به خاطر اینکه به کارگردانان حرمت گذاشته نشد افراد زیادی دیگر این برنامه را دنبال نکردند اما خوشحالم که در حال حاضر انصاف رعایت می شود، من منتظرم که نقد شوم و زیر سئوال بروم تا بدانم کجای کارم خوب یا بد بوده است.

بازیگر «درپناه تو» ادامه داد: من در اولین کار تصویری ام با یک هجوم مواجه بودم که انتظارش را نداشتم بنابراین از آن به بعد بسیار مراقب هستم که در هر فیلمی بهترین کار زندگی ام را ارائه دهم چون مردم از من توقع دارند. بنابراین نقش اول یا مکمل برایم زیاد مهم نیست و مهم این است که نقش مرا درگیر خود کند.

وی در پایان صحبت هایش از همه بازیگران زن پیشکسوتی که در سینمای ایران فعال هستند تشکر کرد و عنوان کرد که من مدیون و قدرشناس بانوان سینماگر قبل از خودم هستم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>