سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ دی ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

نمایش فیلم‌های کوتاه آیدا پناهنده در گروه هنر و تجربه

Ayda Panahandeh

فیلم‌های کوتاه و تحسین شده آیدا پناهنده در سینماهای گروه هنر و تجربه به نمایش در می‌آیند.

به گزارش سوره سینما، روند فیلمسازی آیدا پناهنده، کارگردان فیلم‌های سینمایی «ناهید» و «اسرافیل» و برنده جایزه نوعی نگاه جشنواره فیلم کن، با نمایش فیلم‌های کوتاه او در خانه هنرمندان و سینماهای گروه هنر و تجربه در شهرهای مشهد، اصفهان، بابل، شیراز و کرمان بررسی می‌شود.

فیلم‌های کوتاه روشنایی‌های شهر، تاج خروس، گلدان‌های زمستانی و چراغ خورشیدی که در فاصله سال‌های ۱۳۸۵تا ۱۳۹۰ساخته شده و موفق به کسب جوایز مختلفی از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی شده‌اند، دی‌ و بهمن‌ماه در گروه هنر و تجربه به نمایش در می‌آیند. تصویربرداری این فیلم‌ها را محمد رسولی و امین جعفری بر عهده داشته‌اند و بازیگرانی مانند فرهاد اصلانی، پانته‌آ بهرام ، رضا بهبودی، ناز شادمان، افشین کتانچی و سیامک سروی در نخستین تجربه‌های فیلمسازی آیدا پناهنده همکاری کرده‌اند.

آیدا پناهنده فارغ التحصیل سینما از دانشکده سینماتئاتر است که پس از ساخت چندین فیلم کوتاه، مستند، تلویزیونی و فیلم سینمایی تحسین شده «ناهید»، «اسرافیل» را به عنوان دومین فیلم سینمایی خود به تهیه کنندگی مستانه مهاجر در آستانه اکران دارد. این فیلم با بازی هدیه تهرانی، مریلا زارعی، هدی زین‌العابدین و پژمان بازغی بهمن‌ماه اکران می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>