سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۱:۱۴ ب.ظ چاپ مطلب
سینماگران و دولت یازدهم/

الوند: مدیریت سینما با مشاوره سینماگران انتخاب شود

486_851

کارگردان باسابقه از دولت یازدهم خواست مدیریت سینما را به سینماگران باتدبیر بسپارد.

کارگردان باسابقه از دولت یازدهم خواست مدیریت سینما را به سینماگران باتدبیر بسپارد.

سیروس الوند درباره چگونگی تعیین مسئولان فرهنگ و هنر دولت یازدهم و تاثیرگذاری آن در روند و پویایی زمینه‌های مختلف بخصوص سینما، به سوره سینما گفت: اول باید منتظر بود و دید وزارت فرهنگ و هنر را چه کسی بر عهده خواهد گرفت. اما به طور اجمالی می‌توان گفت در دولت یازدهم برای پیشرفت و ایجاد فضای پویا در تمام حیطه‌های هنری و فرهنگی باید با اهل فن مشورت صورت بگیرد.

کارگردان فیلم سینمایی «دست‌های آلوده» ادامه داد: در بحث سینما باید با بخش خصوصی و اهالی سینمایی که صاحب نظرند، برای مدیریت بهتر و پویاتر مشورت، مشارکت و تعامل انجام شود. فیلمسازانی که تدبیر و تحلیل دارند، می‌توانند مدیریت سینمای کشور را به عهده بگیرند. همانطور که مرحوم سیف الله داد توانست دوره‌ای را در سینما به وجود آورد که افراد از آن به نیکی یاد می‌کنند. سینما هنری تاثیرگذار است که انتظار می‌رود در دولت یازدهم توجه دقیقی به آن شود.

الوند درباره بحث بازگشایی خانه سینما گفت: خانه سینما اساسنامه‌ای دارد که به تصویب هر دو جناح رسیده است. هیچ چیز پیچیده‌ای نیست می‌توان بر طبق اساسنامه فعالیت این نهاد دوباره آغاز شود و امیدواریم هرچه سریع تر این اتفاق بیفتد.