سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ دی ۱۳۸۹ در ۷:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب

«ملف گند» محصول حوزه هنری خوزستان در آمریکا به نمایش درمی‌آید

articles_114345

سوره سینما: فیلم مستند تجربی «ملف گند» ساخته محمود رحمانی و محصول حوزه هنری استان خوزستان در دانشگاه آمریکا به نمایش در می‌آید

سوره سینما: فیلم مستند تجربی «ملف گند» ساخته محمود رحمانی و محصول حوزه هنری استان خوزستان در دانشگاه آمریکا به نمایش در می‌آید

بنابر گزارش «سوره سینما» به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، این فیلم مستند که بلندترین پلان سینمای ایران محسوب می‌شود اثری تجربی است که در یک پلان و به مدت ۵۳ دقیقه فیلمبرداری شده است و در درون خود فاقد هر گونه مونتاژ است.

«ملف گند» در ۱۲ فوریه ماه جاری در دانشگاه بزرگ کالیفرنیا U.C.L.A و توسط آرشیو تلویزیون بیلی وایلدر در هامر برای مخاطبان به نمایش در می‌آید.
مستند تجربی ملف گند اثری متفاوت از جنگ تحمیلی ۸ ساله عراق علیه ایران است که توسط شهروند اهوازی به نام محمد غدیرزاده روایت می‌شود، وی هم اکنون چهل و اندی سال سن دارد، که در دوران کودکی، شاهد بمباران هواپیماهای عراقی در شهرهای مرزی بوده، و امروز مثل همان کودک و به گونه‌ای بدیع و کودکانه آن اتفاقات را به تصویر می‌کشد، تصویری که بخشی از تاریخ شفاهی پشت جبه را روایت می‌کند که کمتر دیده شده است.
بلندترین پلان سینمای ایران، پیش از این جزو فیلم‌های برگزیده سال در جشنواره شهید آوینی به نمایش درآمده بود و موفق به حضور در بخش شیوه‌های نوین مستند سازی در جهان(Horizon) در بیست و پنجمین فستیوال بین‌المللی مستند مونیخ شده بود و همچنین در جشنواره «الکسبه» در فلسطین اشغالی به نمایش درآمد. این فیلم در ماه جاری میلادی نیز در موزه هنرهای بوستون در ایالات ماساچوست نیز پخش خواهد شد.

مستند «ملف گند» بعد از فیلم‌های تحسین شده «نفت سفید» و «مدار صفر درجه»، سومین اثر محمود رحمانی است. وی عضو پیوسته انجمن مستند سازان سینمای ایران است.
پخش جهانی فیلم مستند «ملف گند» بر عهده رسانه بین‌المللی شهرزاد است. این فیلم در سال ۱۳۸۸ در حوزه هنری خوزستان تولید شد و فرید دغاغله؛ صداگذار، امین سپهریان؛ مدیر تولید، علی حیاتی؛ مجری طرح و محسن صفاریان؛ آهنگساز این اثر بوده‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>