سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۱:۵۸ ق.ظ چاپ مطلب

مستند «سیاهان جنوب ایران» به تدوین رسید

farhad-varham

فرهاد ورهرام از پایان فیلمبرداری فیلم مستند خود با نام «سیاهان جنوب ایران» خبر داد.

فرهاد ورهرام از پایان فیلمبرداری فیلم مستند خود با نام «سیاهان جنوب ایران» خبر داد.

ورهرام درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: مستند «سیاهان جنوب ایران» به تهیه کنندگی و کارگردانی من به تازگی روی میز تدوین قرار گرفته است و تلاش داریم آن را به جشنواره سینما حقیقت  شرکت دهیم.

وی با اشاره به اینکه فیلمبرداری این اثر مستند ۹ ماه طول کشیده است ادامه داد: لوکیشن این فیلم را تقریبا همه مناطق جنوبی ایران از خلیج فارس و عمان گرفته تا خوزستان و بوشهر و لوچستان تشکیل می دهد و سعی داشتیم مردم سیاهپوستی را به تصویر بکشیم که اجداد آنان از قرن ها قبل برای بردگی به ایران آورده شدند و امروز مانند مردم ایران و با زبان مادری سرزمین ما روزگار می گذرانند و هر گروه بسته به محل زندگی خود عربی یا فارسی یا با لهجه شیرین جنوبی سخن می گویند.

ورهرام اضافه کرد: این طرح را از مدت ها قبل در ذهن داشتم و آن را به تلویزیون ارائه دادم، اما این رسانه آن را نپذیرفت. به همین دلیل طرحم را به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بردم و بعد از تصویب شروع به کار کردم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>