سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ اسفند ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
حسین کشاری به سوره سینما گفت:

نظر مخاطبان درباره سینما استقلال دلگرم کننده است/ تجهیز کردن امکانات در سال آینده

keshari

گیشه سینما استقلال امسال نسبت به سال گذشته از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار بود که باید آن را مدیون فیلم هایی چون «گشت۲» و «آینه بغل» دانست.

حسین کشاری مدیر سینما استقلال در گفتگو با خبرنگار سوره سینما بیان کرد: امسال اکران دو فیلم سینمایی «گشت۲» و «آینه بغل» باعث شد گیشه پررونقی داشته باشیم و در کنار فیلم های دیگر فروش قابل قبولی برای این سینما رقم بخورد. این سینما اگرچه تک سالنه است اما در راستای اهداف حوزه هنری حرکت می کند و نگاه حمایتی دارد به آثاری که باید دیده شوند ولی در جذب مخاطب نمی توانند موفق عمل کنند.

وی افزود: به طور مثال اگر ۱۰ فیلم سینمایی تا کنون اکران کرده باشیم شاید ۸ اثر در سطح متوسط و پایین تر بوده اند اما وظیفه خود دیدیم تا این آثار را در معرض نمایش مردم قرار دهیم. ما هم اگر مثل سینماهای تجاری فقط فیلم های پرفروش را اکران می کردیم شرایط متفاوت تری داشتیم اما بخشی از اهداف ما در راستای کمک به فیلم هاست.

کشاری اشاره کرد: در این میان فیلم هایی بودند که اتفاقا اگرچه ساختار تجاری نداشتند اما حمایت شان در دیده شدن باعث شد بیش از انتظار در گیشه موفق ظاهر شوند. روی هم رفته سال خوبی برای سینما استقلال بود و با فروش ۴۲۰ میلیون تومان برای «گشت۲» و بیش از ۲۵۰ میلیون تومان برای «آینه بغل» تا کنون شرایط اقتصادی خوبی فراهم آمد.

cinema-esteghlal

وی در پاسخ به این که سال آینده سینما را در گیشه چطور پیش بینی می کند، گفت: سال آینده را به سختی می توان الان پیش بینی کرد چون بسیاری از فیلم های تولید شده در جشنواره نبودند و معدود آثاری هم که شرکت داشتند فعلا قابل قضاوت نیستند. ممکن است آثار خارج از جشنواره بتوانند شرایط بهتری را در فروش سال بعد به جود بیاورند. در هر صورت ما سینماهای قدیمی تک سالنه باید با مدارا پیش برویم چون پردیس ها اختیارشان در تنوع محصول بیشتر است و هیچ وقت نمی توانیم خود را با شرایط آنها بسنجیم.

مدیر سینما استقلال همچنین درباره تجهیزات و به روز کردن امکانات این سینما گفت: امسال برای جشنواره کارهایی انجام دادیم اما چون زمان کافی در اختیار ما نبود بخشی از آن باقی ماند. در بخش تاسیسات تعویض سیمکشی ها انجام شد و برای سال جدید هم قرار است کفپوش ها، صندلی ها و تعمیرات سرویس های بهداشتی انجام شود. امیدواریم بعد از این بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه بدهیم و فیلم هایی پخش کنیم که دوست داشته باشند.

وی ادامه داد: در کنار خدمات فنی و حمایت از فیلم های خاص اگر یک یا دو اثر مخاطب پسند داشته باشیم برای ما کافی است چون مردم سینما استقلال را دوست دارند و زمان فیلم های پرفروش بیشتر می آیند و جای خالی روزهای رکود را پر می کنند. امیدوارم هر کس در سینما استقلال فیلم می بیند با رضایت بیرون برود. این فضا برای بسیاری از مردم نوستالوژی است و شنیدن این جمله از مخاطبان که می گویند ما مشتری دائمی این سینما هستیم انرژی بخش و دلگرم کننده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>