سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ اسفند ۱۳۹۶ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

«محافظه کاری در سینمای ایران» در شماره پایان سال «نقد سینما»

76-naghd-cinema

مجله مکتوب نقد سینما، با پرونده ویژه «محافظه‌کاری در سینمای ایران» منتشر و در بازار مطبوعات عرضه شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، آخرین شماره از مجله مکتوب نقد سینما، مجله تخصصی سینما و تلویزیون با گفتارها و نوشتارهایی از عماد افروغ، ناصر فکوهی، ابوالفضل جلیلی، مسعود ده‌نمکی، شهرام مکری، شهاب اسفندیاری، سعید مستغاثی و …، با محوریت تحلیل وضعیت امروز سینمای ایران منتشر شده است.

این مجله در فرم و قالب جدید خود در چهار سرویس «حاشیه»، «متن»، «رؤیت» و «روایت» موضوعات مختلفی را با محوریت رویکردهای جامعه‌شناختی و تحلیلی به سینمای ایران دنبال می‌کند.

«حاشیه» نخستین سرویس نقد سینما به مطالبی پراکنده اما مرتبط با سینمای ایران و غرب اختصاص دارد. در این بخش از مجله، گفتگوی نقد سینما با شهاب اسفندیاری، منتقد سینما و رئیس دانشگاه سینما درباره سینمای ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان سرشناس ایرانی منتشر شده است. علاوه بر آن سعید مستغاثی، تحلیل‌ ویژه خود درباره اسکار امسال را در این بخش از مجله منتشر کرده است.

در سرویس«رؤیت» این شماره از نقد سینما با نگاهی به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، چشم‌انداز سینمای ایران در سال ۹۷ مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

سرویس «متن» دهمین شماره از دوره جدید نقد سینما به بررسی فضای حاکم بر سینمای اجتماعی و جامعه سینماگران در ایران می‌پردازد. در این شماره از «متن» که پرونده ای در باب «محافظه‌کاری در سینمای ایران» است با سینماگران و اندیشمندانی چون عماد افروغ، ابوالفضل جلیلی، مسعود دهنمکی، ناصر فکوهی، شهرام مکری و… گفتگو شده است.

76-naghd-cinema-cover

در انتهای سرویس متن، فیلم «بوتیک» به عنوان نمونه قابل‌توجه یک فیلم پیشرو مطالعه شده است. این پرونده‌ حاوی گفتگو با حمید نعمت الله، کارگردان اجتماعی ساز سینمای ایران است و یادداشت‌ها و گزارش‌هایی درباره فیلم خاطره ساز نعمت‌الله منتشر شده است.

«روایت» سرویس دیگر مجله نقد سینما به ارتباط سینما و زندگی اجتماعی مردم در ایران اختصاص دارد و واجد خرده روایت‌های مردمی از تاثیرات سینما بر زندگی‌شان است.

در سرویس «یادبود سینما» که پایان بخش این شماره از مجله نقد سینماست، دو یادداشت قدیمی از سینا مطلبی و کامبیز کاهه درباره فیلم «سلام سینما» فیلم خاص محسن مخملباف، از شماره‌های قدیمی نقد سینما منتشر شده است.

مجله نقد سینما به صاحب امتیازی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و به مدیرمسئولی محسن مومنی شریف منتشر می‌شود و محمدرضا رضاپور دبیر شورای نویسندگان این مجله است.

شماره‌ جدید ماهنامه‌ سینمایی «نقد سینما» در ۱۵۲ صفحه و با قیمت ۱۰ هزار تومان از کیوسک‌های مطبوعاتی سراسر کشور قابل تهیه است.علاوه بر آن نسخه الکترونیکی مجله نیز در نرم افزار «طاقچه» قابل دسترسی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>