سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ فروردین ۱۳۹۷ در ۱۱:۰۳ ق.ظ چاپ مطلب

رونمایی از مستند «خواب ابراهیم» در شبکه مستند/ ابراهیم سینمای ایران همراه با بهروز افخمی به «پرتره» می‌آید

porte-ebrahim

در آخرین قسمت از ویژه برنامه «پرتره»، مستند «خواب ابراهیم» پرتره‌ای از ابراهیم حاتمی‌کیا به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش سوره سینما، در آخرین روز از هفته هنر انقلاب، مستند «خواب ابراهیم» مهمان ویژه برنامه «پرتره» خواهد بود و برای اولین بار در شبکه مستند پخش می‌شود. این مستند، برشی از زندگی و فعالیت‌های حرفه‌ای ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان معروف کشور است که به کارگردانی محمود کریمی و تهیه‌کنندگی مهدی کریمی تولید شده است. مستند «خواب ابراهیم» ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه در قالب ویژه برنامه «پرتره» از شبکه مستند پخش خواهد شد.

مهمان این قسمت از برنامه، بهروز افخمی، کارگردان معروف کشور است که پیرامون شخصیت هنری و فعالیت‌های حرفه‌ای ابراهیم حاتمی‌کیا با سید حسین حسینی، راوی برنامه به گفتگو خواهد نشست.

مستند «خواب ابراهیم» روایتی متفاوت از کارگردان نامی سینما است و به چگونگی ساخت فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا می‌پردازد. در این فیلم کارگردان تلاش کرده است تا ضمن نمایش پشت صحنه فیلم «چ»، نگاه و دیدگاه حاتمی‌کیا به زندگی دکتر مصطفی چمران را به تصویر بکشد. این مستند پس از نمایش در گروه هنر و تجربه، برای اولین بار از تلویزیون و در ویژه برنامه «پرتره» به نمایش درخواهد آمد.

ابراهیم حاتمی‌کیا، یکی از فیلمنامه نویسان و کارگردانان صاحب سبک سینمای ایران است. او در ۴ دهه فعالیت هنری خود، فیلم‌های سینمایی زیادی را کارگردانی کرده است و جوایز متعددی را از جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت نموده است. حاتمی کیا تاکنون سه بار برای فیلم‌های «آژانس شیشه‌ای»، «به رنگ ارغوان» و «به وقت شام» موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر شده ‌است. او هم‌چنین نامزد جایزه صدف طلایی جشنواره فیلم سن‌سباستین برای فیلم «ربان قرمز» شد. او این روزها با ساخت فیلم «به وقت شام» بار دیگر تحسین همگان را برانگیخت.

شهید مرتضی آوینی درباره حاتمی‌کیا می‌گوید: «من هیچ‌کس دیگر را نمی‌شناسم که هم‌چون حاتمی‌کیا فیلم بسازد. حاتمی‌کیا همه وجود خود را در فریم‌ها می‌دمد و هر بار خود را می‌سوزاند تا از شعله آن چراغی برافروزد و هر بار ققنوس وار از همان آتش، حیات دوباره می‌گیرد»

ویژه برنامه هفت قسمتی «پرتره»، محصول سازمان سینمایی حوزه هنری است که به تهیه‌کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی سید مهدی موسوی و صادق شهربانویی تولید شده است. این برنامه به مناسبت هفته هنر انقلاب و به منظور گرامیداشت چهره‌های هنرمند انقلابی از روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ماه هر شب ساعت ۱۸ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>