سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ فروردین ۱۳۹۷ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
رشد ۴۰ درصدی مخاطبان سینماهای حوزه هنری /

یک میلیون نفر فروردین‌ماه ۹۷ در سینماهای حوزه هنری فیلم دیدند

amar_forosh_hozeh

با رشد ۴۰ درصدی مخاطبان، فروردین ماه امسال یک میلیون نفر در سینماهای حوزه هنری به تماشای فیلم نشستند.

به گزارش سوره سینما، روابط عمومی و امور محافل سازمان سینمایی حوزه هنری با اعلام این خبر افزود: این آمار در پنج ساله اخیر بی‌سابقه بوده است. نسبت به سال ۹۶ در همین بازه زمانی سینماهای بهمن سبز ۴۰ درصد رشد فروش داشته و ۳۵ درصد بر مخاطبانش افزوده شده است.

برپایه این گزارش؛ رکورد پنج ساله فروش در بهمن سبز شکست و در اکران نوروز ۹۷ رکورد فروش و جذب مخاطب در سینماهای بهمن سبز در ۵ سال اخیر شکسته شده است.

در گزارش روابط عمومی و امور محافل سازمان سینمایی حوزه هنری با اشاره به اینکه استان های خراسان جنوبی،  آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، البرز، گلستان و خوزستان بالاترین نرخ رشد تماشاگران را در میان سینماهای حوزه هنری نسبت به سال گذشته به خود اختصاص دادند؛ آمده است: بررسی اجمالی در جدول فروش سینماهای متعلق به این نهاد حقایقی دیگر را آشکار می‌کند که جالب توجه است.

بالاترین نرخ رشد فروش در بازه زمانی فروردین ماه در مقایسه با سال گذشته متعلق به خراسان جنوبی،  آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، البرز، گلستان و خوزستان بوده است. در همین مقطع زمانی بیشترین رشد مخاطب در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، خوزستان، البرز و گلستان بوده است.

در بررسی و نتیجه‌گیری تحقیقات به عمل آمده عنوان شده است: دلیل رشد فروش و مخاطب در این سینماها چینش متنوع اکران نوروزی نسبت به سال قبل و حضور بیشتر فیلم‌های پرمخاطب است. در آذربایجان شرقی اضافه شدن پردیس سینمایی «قدس» با دو سالن، تاثیری قابل توجه روی فروش سینماها و جذب مخاطب در این استان داشته است. همان گونه که حضور سینما «نخل» خرمشهر با دو سالن تاثیر محسوس در رشد فروش و جذب مخاطب در استان خوزستان داشته است.

در این گزارش، سینماهایی که در مقایسه با نوروز پارسال بیشترین رشد فروش را داشته‌ به این ترتیب آمده است: سینما انقلاب ارومیه، سالن شماره دو عصرجدید گرگان، سالن دو بهمن گرگان، سالن شقایق سینما شاهد تهران، سینما پیام شیراز، سالن دو فلسطین همدان و فلسطین اصفهان. همچنین، سینماهایی که بیشترین میزان رشد مخاطب را در همین بازه زمانی را داشته‌اند عبارت بودند از: انقلاب ارومیه، سالن دو عصر جدید گرگان، پیام شیراز، سالن دو بهمن گرگان، فلسطین اصفهان، شقایق تهران و سالن دو چهارباغ اصفهان.

بر پایه این گزارش، از سویی دیگر سینما بهمن تهران در روز ۲۱ فروردین ماه با ۵۰۰۰ نفر مخاطب بعد از پردیس سینمایی کوروش پرفروش ترین سینمای تهران بوده است. این رکوردشکنی با توجه به نقش پررنگ پردیس‌های سینمایی در تهران و پیشی گرفتن سینما بهمن از آنها قابل توجه و جذاب است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>