سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ فروردین ۱۳۹۷ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
رییس سازمان سینمایی در بازدید از پردیس چارسو:

جشنواره جهانی فیلم فجر در چارچوب برنامه جامع سینما حرکت کرده است

heidarian-bazdid

محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی ضمن بازدید از پردیس چارسو در سخنانی رویکردها و برنامه‌های مدنظر برای هدایت جشنواره جهانی فیلم فجر را تشریح کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، محمدمهدی حیدریان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی عصر ۲۸ فروردین ماه با حضور در پردیس چارسو محل برگزاری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در سخنانی گفت: در وهله اول به دوستان و دست‌اندرکاران جشنواره جهانی فیلم فجر تبریک می‌گویم که طی این سال ها جشنواره‌ای را برگزار کردند که هر سال بیش از سال گذشته طبق اهدافی که داشته به پیشرفت دست یافته است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره جهانی فیلم فجر به سمت نقطه‌ای که در طراحی اولیه مدنظر بوده در حال حرکت است درباره ثبات مدیریت در این رویداد سینمایی بیان کرد: در پروژه‌های کلان ملی و بین‌المللی مدیریت نقشی بیش از بقیه بخش‌ها دارد و در حوزه فرهنگ ارزش و نقش مدیریت چند برابر شده و ثبات مدیریت در بخش فرهنگی و سینمایی می‌تواند کمک دوچندانی برای رسیدن به اهداف مدنظر جشنواره یا هر رویداد فرهنگی که برگزار می‌شود، باشد.

حیدریان درباره لزوم برنامه ریزی بلندمدت در عرصه فرهنگ عنوان کرد: فرهنگ در طول زمان متولد می شود، شکل می‌گیرد و تغییر می‌کند. هر رویداد و جشنواره‌ای که بخواهد نقش و سهمی در تغییر، اصلاح و یا بالابردن سطح فرهنگی ایفا کند، لاجرم به دلیل ذات فرهنگ باید مدت زمانی را با برنامه‌ریزی سپری کند.

وی اظهار کرد: جشنواره جهانی فیلم فجر دو ویژگی مهم دارد یکی برنامه ثابت و اهداف مشخص است و دیگری حرکت برنامه‌ریزی شده به سوی اهدافش.

رییس سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه برنامه‌های جشنواره جهانی فیلم فجر از سال گذشته پررنگ‌ترشده است، بیان کرد: این رویداد در چارچوب برنامه جامع سینما حرکت کرده و در این مسیر بخش‌هایی که لازم بوده به جشنواره اضافه شده و بخش‌هایی هم پررنگ‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

رییس سازمان سینمایی نظر خود را درباره مدیریت جشنواره جهانی فیلم فجر در سال های اخیر اینگونه بیان کرد: رضا میرکریمی از چهره‌های شاخص و ارزشمند سینمای ایران است و در مدیریت هم از سال ۶۸ سابقه دارد. میرکریمی با سابقه مدیریتی به همراه وجاهت سینمایی توانسته جشنواره را با درک صحیح از اهدافی که مدنظر دارد، مدیریت کند و در بازدیدی که امروز داشتم دیدم که جشنواره جهانی فیلم فجر چند گام به جلو رفته و بیش از یک‌سال به اهداف خود نزدیک‌تر شده و تجربه و پختگی لازم را پیدا کرده است.

وی ادامه داد: هزینه‌ها در جشنواره جهانی فیلم فجر تبدیل به سرمایه شده و این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هزینه کردن کار سختی نیست، تبدیل هزینه به سرمایه کار دشواری است که این کار دشوار در جشنواره جهانی فیلم فجر انجام شده است. جشنواره جهانی فیلم فجر جایگاه اصلی خود را تا حد زیادی پیدا کرده و این موضوع مرهون اهداف مشخص و حرکت به سوی آنهاست.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تمامی کشورهایی که می‌خواهند بین‌المللی رفتار کنند باید بر بال فرهنگ سوار شوند و در چنین شرایطی اگر نتوانند در کشور خود مختصات فرهنگی مناسبی را ارایه کرده و یک تعبیر مقبول فرهنگی از خود داشته باشند، موفق نخواهند شد.

وی افزود: تمام دنیا به دنبال این است که با فراهم کردن زمینه حضور فرهنگی در مجامع بین‌المللی به اهداف خود در جهان و یا منطقه‌ای که مدنظر آنهاست، برسد. ما هم اگر حرف بین‌المللی داریم چاره‌ای جز ایجاد شناخت فرهنگی مناسب از کشورمان در سایر کشورها نداریم. ما باید اطلاعات کامل و واضحی از خود به دیگر کشورها بدهیم و عصر حاضر دوره‌ای نیست که بتوانیم حتی مدیریت داخلی خودمان را بدون حضور بین‌المللی انجام دهیم.

حیدریان لازمه هر نوع توسعه و پیشرفتی را که در مدیریت داخلی متصور هستیم حضور همراه با توفیق در عرصه بین‌المللی دانست و گفت: در حوزه صنعت و خدمات هم باید به این موضوع اهمیت داد و در حوزه فرهنگ این اهمیت چند برابر خواهد شد. ما برای اینکه امکان انتقال اهداف‌مان را داشته باشیم و حرف‌های فرهنگی، پیشینه و اعتقادات کشورمان را به دنیا بگوییم باید بیشتر در عرصه بین‌المللی حاضر شویم و عرصه بین‌المللی حتما رفتن به بیرون نیست و می‌توان دیگران را به کشور دعوت کرد.

وی در پایان گفت: برگزاری جشنواره‌هایی در داخل کشور که بتوانیم از طریق این جشنواره‌ها حرف هایمان را گفته و هنرمندان دیگر کشورها را به درستی با ایران آشنا کنیم یک دیپلماسی فرهنگی است. این مهمان‌هایی که به سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر می‌آیند، سفیرانی خواهند بود که کمک می‌کنند بتوانیم با سرعت بیشتری به اهدافمان نزدیک شویم.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>