سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ فروردین ۱۳۹۷ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
اظهارنظر چند تن از مدیران سینماهای حوزه هنری ؛

سینماهای حوزه هنری، سینماهای پرمخاطب اکران نوروزی/ دوبرابر شدن فروش نوروزی در برخی از سینماها

modiran-cinema-hozeh

سینماهای حوزه هنری امسال جزو سینماهای پرمخاطب اکران های نوروزی بودند و فروش برخی از این سینماها با وجود اینکه نرخ بلیت را افزایش نداده بودند دو برابر فروش نوروزی در سال ۹۶ بود.

سوره سینما تعطیلات نوروز مهم ترین و طولانی ترین تعطیلات رسمی کشور است و سینماگران همواره از اکران آثار سینمایی شان در این ایام استقبال کرده و حتی رایزنی هایی را  پیش از شروع تعطیلات برای مهیا کردن شرایط اکران در روزهای تعطیلات آغاز می کنند. سینماهای حوزه هنری امسال جزو سینماهای پرمخاطب اکران های نوروزی بودند و فروش برخی از این سینماها با وجود اینکه نرخ بلیت را افزایش نداده بودند دو برابر فروش نوروزی در سال ۹۶ بود.

مهدی نیک آئین مدیر سینمای سپیده تهران با اشاره به اقبال خوب و دور از انتظار مخاطبان از اکران نوروزی این سینما می گوید:«اکران نوروزی سینما سپیده شامل فیلم های «به وقت شام»، «فیلشاه» و «فراری» بود. در این بین فیلم «فراری» همانطور که انتظار میرفت فروش چندان مناسبی نداشت چراکه حال و هوای آن مناسب اکران نوروزی نبود اما از فیلم های «فیلشاه» و «به وقت شام» استقبال خیلی خوبی به عمل آمد. «فیلشاه» در سالن دو سینما اکران شد و در تمامی سئانس ها سالن کاملا پر می شد و گاهی حتی شرمنده مخاطبانی می شدیم که برای تهیه بلیت مراجعه می کردند و از آنها می خواستیم به سینماهای مجاوری که همین فیلم را اکران کرده بودند مراجعه کنند.»

nikain

نیک آئین در ادامه می گوید:« در کل از فروش فیلم ها رضایت داریم و اگر بخواهم وضعیت فروش نوروزی امسال را با اکران نوروزی سال گذشته که فیلم های «ماجرای نیمروز» و «نبرد خلیج فارس» در این سینما اکران شده بود مقایسه کنم باید بگویم بیش از پنجاه درصد افزایش فروش و جذب مخاطب داشتیم. ضمن اینکه سینما سپیده چون بیشتر مورد اقبال قشر کارمند و دانشجو قرار می گیرد فروش مان پس از پایان تعطیلات هم بسیار رضایت بخش است.»

نیک آئین با ا شاره به اینکه سینما سپیده همواره از حضور دانشجویان استقبال کرده می گوید:«سینما سپیده از قدیم پاتوق دانشجویان بوده و هست و همواره نرخ بلیت را ارزانتر از میزان مصوب ارائه کرده است. سینما سپیده سینمای ممتاز است و نرخ بلیت سینماهای ممتاز طبق ابلاغیه وزارت ارشاد ده هزار تومان است اما قیمت بلیت در سینما سپیده هشت هزار تومان است و به این ترتیب سینما سپیده ارزانترین نرخ بلیت را در میان تمام سینماهای ممتاز کشور دارد.»

حسین کشاری مدیر سینما استقلال تهران نیز اقبال مردمی به اکران نوروزی این سینما را رضایت بخش توصیف کرده و می گوید:«سینما استقلال سرگروه فیلم «لاتاری» بود و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از این فیلم در روزهای نوروز و پس از آن شد و این استقبال همچنان نیز ادامه دارد.»

keshari

مدیر سینما استقلال در ادامه می گوید:« پردیس ها امسال بهای بلیت شان را افزایش دادند اما بهای بلیت سینما استقلال همان نرخ سال گذشته یعنی ده هزار تومان است. خوشحالیم این موضوع یعنی بالا نبردن بهای بلیت تاثیر چندانی در آمار فروش نداشت و خوشبختانه مردم از این فیلم استقبال کردند و راضی از سالن خارج می شدند. سال گذشته فیلم «گشت ارشاد ۲» که اثری کمدی بود در ایام نوروز اکران شد و فروش بسیار خوبی داشت. امسال و با توجه به غیرکمدی بودن فیلم اکران نوروزی مان انتظار استقبالی در حد سال گذشته را نداشتیم اما مردم به همان اندازه از فیلم «لاتاری» نیز استقبال کردند. این استقبال همچنان و بخصوص در روزهای سه شنبه که بلیت به صورت نیم بها به فروش میرسد ادامه دارد.»

کشاری با اشاره به اینکه تنوع انتخاب فیلم ها برای اکران نوروزی دارای اهمیت است می گوید:«امسال چینش فیلم ها برای اکران نوروزی بسیار منطقی و خوب بود. مضامین فیلم ها متنوع بود و همه سلایق و سنین را پوشش می داد. امسال اولین سالی بود که انیمیشنی مخصوص کودکان در نوروز اکران شد و خانواده ها توانستند فرزندان شان را هم در روزهای نوروز به تماشای «فیلشاه» ببرند. در میان سایر آثار نیز درام اجتماعی، کمدی و تریلر دیده می شد که توانستند طیف وسیعی از مخاطبان را به سالن های سینما جذب کنند.»

کشاری «لاتاری» را فیلمی مناسب اکران نوروز دانسته و می گوید:« با توجه به اقبال بسیار خوبی که از فیلم «لاتاری» در روزهای جشنواره دیده بودیم اکران این فیلم برای ایام نوروزی تصمیمی درست بود و اقبال خوب مخاطبان در سینمای سرگروه این فیلم نیز موید همین ادعاست. این فیلم در زمان جشنواره بارها به سئانس های فوق العاده رسید که نشان از محبوبیت این اثر سینمایی دارد.»

hoseini

مصطفی حسینی مدیر امور سینمایی اصفهان نیز درباره اکران های نوروزی در سینماهای حوزه هنری در این شهر می گوید:« فیلم هایی که در روزهای عید اکران شدند متنوع و جذاب بودند و میزان استقبال مردمی از این فیلم ها در سینماهای اصفهان به حدی بود که فروش ما نسبت به همین ایام در سال گذشته رشد دوبرابری داشت. به نظر من یکی از علل موفقیت اکران نوروزی چیدمان خوب فیلم ها برای اکران در تعطیلات بود. در این چیدمان همه مخاطبان و سلیقه همه مردم در نظر گرفته شده بود که به فروش اکران نوروزی سال ۹۷کمک کرد. این موفقیت به ما ثابت کرد تنوع ژانر در اکران نوروزی نیز باید در نظر گرفته شود و اکران عید نباید تنها منحصر به آثار کمدی نباشد.»

حسینی در ادامه می گوید:« از همه فیلم های اکران نوروز در اصفهان استقبال خوبی به عمل آمد اما فروش فیلم های «لاتاری»، «به وقت شام» و «فیلشاه» بیش از سایر فیلم ها بود.»

حسینی با اشاره به اضافه نشدن بهای بلیت ها در سینماهای حوزه هنری در اصفهان می گوید:« قیمت بلیت ها تغییری نکرده است و با همین قیمت نیز فروش آثار در ایام عید خوب بود اما باید توجه داشته باشیم با توجه به اینکه بسیاری از هزینه هایی که یک سینما دارد بالا رفته و باید به تبع آن قیمت بلیت نیز افزایش پیدا کند. اگر فیلم اکران شده مورد توجه مخاطب باشد و سینما نیز محیطی امن و پر آرامش برای مردم باشد بالا رفتن قیمت بلیت تاثیری در میزان مخاطب نخواهد داشت.»

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>