سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ فروردین ۱۳۹۷ در ۷:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
سید‌احد میکاییل زاده به سوره سینما گفت:

۱۲ فیلم در بخش «زیتون‌های زخمی» به نمایش گذاشته می‌شود

AHAD-MIKAEEL

سید احد میکاییل زاده مدیر بخش «زیتون‌های زخمی» در سی ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از نمایش ۱۲ فیلم در این بخش خبر داد.

سید احد میکاییل زاده مدیر بخش زیتون‌های زخمی در سی ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به خبرنگار سوره سینما گفت: در بخش «زیتون‌های زخمی» در طول زمان برگزاری جشنواره ۱۲ فیلم «شکار اشباح»، «سفر»، «مهمان»، «نوشتن روی برف»، «باران حمص»، «شاعره»، «نایلا و انقلاب» به همراه فیلم‌های ایرانی «داستان یمن» از محمدعلی شعبانی، «شرم بودا» از مرتضی آتش زمزم، «بازمانده» از زنده یاد سیف اله داد، «حذف کامل» از محمدعلی رخشانی، «دایان» از بهروز نورانی پور به نمایش درخواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته اتفاقی رخ داد و مساله تغییر پایتخت فلسطین مطرح شد، بیان کرد: این شیطنت صهیونیست ها با واکنش جدی جهانیان مواجه شد و ما هم امسال در جشنواره جهانی فیلم فجر نسبت به این موضوع برنامه ریزی کردیم و در بخش «زیتون‌های زخمی» ۳ فیلم درباره مسائل فلسطین و منطقه خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین دو فیلم درباره یمن و میانمار در این بخش رونمایی می شوند. در این دوره از جشنواره رشید مشهراوی با آخرین ساخته خود با نام «نوشتن روی برف» محصول سال ۲۰۱۷ در ۲ بخش «زیتون‌های زخمی» و «جلوه گاه شرق» حضور خواهد داشت.

مدیر بخش «زیتون های زخمی» که فیلم هایی درباره مقاومت و مسایل منطقه را به نمایش می گذارد، گفت: در جهان امروز که سینما نقش پررنگی در تصویر کردن فرهنگ ها و ارزش ها دارد این هنر می‌تواند با قدرت تاثیرگذاری بالا اهداف و سیاست‌های هر کشور را به خوبی نمایان و به جهان منتقل کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در توجه به مسایل روز جهان و منطقه این موضوع را باعث شکل گیری سرفصلی جدی در جشنواره جهانی فیلم فجر دانست و توضیح داد: رهبری بارها در بیاناتشان فرموده اند که نگاه به جهان اسلام و مسایلی که امروزه در منطقه رخ می دهد باید جزو اولویت ها باشد که این تاکیدات باعث شد ما از ظرفیت سینما بیشتر بهره ببریم و واقعیت های جهان اسلام علی الخصوص آنچه که استکبار جهانی سعی در نادیده گرفتن یا تحریف آن را دارد در بخشی ویژه در جشنواره جهانی فیلم فجر به مخاطبان انتقال دهیم.

میکائیل زاده در تشریح بخش «زیتون های زخمی» گفت: این بخش، ویژه فیلم های شاخص کشورهایی است که با مسایل تروریستی، تکفیری و داعش دست به گریبان بوده اند. فیلم هایی از کشورهای فلسطین، یمن، قطر، سوریه، عراق، هلند، ایران، انگلیس، بریتانیا، ترکیه، تونس، مصر، فرانسه، آلمان، سوییس برای نمایش در این بخش انتخاب شده اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>