سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ در ۲:۱۸ ب.ظ چاپ مطلب

محمدعلی باشه‌آهنگر و شاخصه‌های داوری در جشنواره جهانی فیلم فجر

bashe-ahangar

محمدعلی باشه آهنگر داور بخش فیلم‌های اول سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برخی شاخصه‌های مدنظر خود برای انتخاب بهترین آثار را تشریح کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، محمدعلی باشه آهنگر کارگردان و داور سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر نظر خود را درباره برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر اینگونه اعلام کرد: به نظر من جشنواره جهانی فیلم فجر کم و کسری نسبت به جشنواره‌های مشابه حتی آنهایی که در بعضی کشورهای غربی برگزار می‌شود، ندارد و شاید یک مزیت‌هایی نیز داشته باشد.

وی افزود: تنوع کارگاه‌ها، فیلم‌ها و بخش‌ها مزیت‌هایی است که در جشنواره دارد و جشنواره امسال  نسبت به چند سال گذشته یعنی در چهار سالی که از جشنواره ملی فیلم فجر جدا شده بهتر است.

این نویسنده و کارگردان سینما درباره شاخصه‌های داوری و تبادل نظری که بین داوران وجود دارد، عنوان کرد: داوری یک مدل اعلام سلیقه است یعنی ممکن است دو فیلم خیلی درجه یک را داورها ببینند ولی با توجه به سلیقه‌شان یک اثر را انتخاب کنند. خود من سعی می‌کنم فارغ از بحث سلیقه به ساختار، به کارگردانی، به فیلمبرداری، به مدیریت کل این تیم‌هایی که زیر نظر کارگردان کار می‌کنند به عنوان شاخصه برای بهترین فیلم فکر ‌کنم.

وی در پایان عنوان کرد: یک وقت فیلمی حرف خوبی می‌زند ولی این قدر در اجرا ضعیف است که بیننده متوجه می‌شود حرف اثر قربانی شده، من تا این جا هم می‌توانم از یک فیلمساز دفاع کنم ولی وقتی اصل ماجرا و مغز و تم اصلی قربانی شلختگی شود دیگر نمی‌شود مقاومت کرد.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>