سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ تیر ۱۳۹۲ در ۸:۵۸ ق.ظ چاپ مطلب
زهیر یاری:

برای تئاتر حوصله ندارم/ فرصت شغلی بازیگران مبتنی بر رفاقت است

413459898B

بازیگر «گزارش یک جشن» تأکید کرد تغییر در اوضاع فرهنگ و هنر به قدرت دولت یازدهم در شکستن تحریم‌ها علیه ایران بستگی دارد.

بازیگر «گزارش یک جشن» تأکید کرد تغییر در اوضاع فرهنگ و هنر به قدرت دولت یازدهم در شکستن تحریم‌ها علیه ایران بستگی دارد.

زهیر یاری درباره فعالیت‌های جدیدش به سوره سینما گفت: در حال حاضر مشغول بازی در سریال «دروازه بهشت» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده هستم. این سریال برای ماه رمضان آماده می‌شود. من نقش داماد یک خانواده را بازی می‌کنم. نقش پدر این خانواده را مجید مظفری و مادر را شهره لرستانی بازی می‌کند.

یاری درباره انگیزه حضورش در این سریال توضیح داد: بعد از سریال «میلیاردر» دوست داشتم دوباره یک نقش طنز را بازی کنم و در فیلم طنز حضور داشته باشم. آقای صباغ‌زاده کارگردان، سابقه مشخصی در سینما با ساخت فیلم «سناتور» و «پرونده» دارد. در همکاری با وی باید سعی کنم به سن و سال ایشان توجه کنم. وقتی با یک کارگردان پیشکسوت کار می‌کنی باید بدانی کی خسته می‌شود چه زمان به استراحت نیاز دارد و با او همراه شوی. همبازی‌های خوبی در این سریال دارم. امیدوارم سریال خوبی آماده شود.

یاری درباره پیشنهادهای سینمایی‌اش گفت: دو فیلم آماده اکران دارم. در فیلم «گزارش یک جشن» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا نقشی نسبتا کوتاه داشتم. فکر می‌کنم اگر این فیلم اکران شود به خاطر سابقه و جایگاه کارگردانش دیده شود. به معادلات بعد از اکران این فیلم و اینکه حضور من چقدر دیده خواهد شد فکر نکرده‌ام.

وی که سال گذشته نمایش «عشق من حامد بهداد» را روی صحنه داشت درباره حضورش در صحنه تئاتر گفت: این روزها حوصله‌ای برای تئاتر ندارم. گرچه نمایش «عشق من حامد بهداد» با استقبال زیادی مواجه بود و کار موفقی شد اما حس می‌کنم برای برگشتن به صحنه تئاتر باید با پیشنهادی از طرف استادانی مثل محمد رحمانیان یا علی رفیعی مواجه باشم که بروم روی صحنه و خستگی‌ام در برود، وگرنه در حال حاضر انگیزه‌ای برای حضور در تئاتر ندارم.

وی افزود: برای بازی در سینما به اندازه تئاتر بی حوصله نیستم. اما این روزها سینما تولیدی ندارد و اگر داشته باشد با روابط و حضور دوستانشان گروه را کامل می‌کنند. امید همه هنرمندان حداقل این است که شرایط در دولت یازدهم کمی بهتر شود. باید ببینیم دولت یازدهم چقدر زورش می‌رسد بر اقتصاد ضعیف سینما فائق شود و تحریم‌ها را از کمر بشکند.

یاری گفت: به هر حال همیشه اولین بودجه‌ای که به نفع دیگر جاها حذف یا کم می‌شود بودجه فرهنگ و هنر است. مدیران، فرهنگ و هنر را غیرضروری‌ترین کالا می‌دانند. وجود تحریم‌ها باعث شده تا چرخه اقتصادی در فرهنگ و هنر ضعیف‌تر از قبل حرکت کند.