سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ تیر ۱۳۹۷ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
گزارشی از بازدید شهردار اصفهان از پردیس سینمایی «ساحل»؛

پردیس سینمایی «ساحل» با ویژگی‌های منحصربفرد

sahel-bazdid

با حضور اعضای شورای شهر و شهردار اصفهان از روند مراحل ساخت پردیس سینمایی «ساحل» بازدید شد.

به گزارش سوره سینما؛ پردیس سینمایی «ساحل» اصفهان با ۹ سالن افتتاح می‌شود. این پردیس علاوه بر تجهیز به مهدکودک، ۲ سالن ویژه کودکان هم دارد.

در این خبر آمده است: پردیس سینمایی «ساحل» دارای ویژگی‌های منحصر به فردی نسبت به سینماهای کشور است،  دو سالن سینمایی این پردیس برای نخستین بار در سطح کشور ویژه کودکان و سینمای انیمیشن طراحی شده است، همچنین، سینما ساحل مجهز به مهد کودک است. یعنی فردی که به سینما می‌آید فرزند خود را به سینما کودک تحویل می‌دهد که لابی این سالن‌ها به شکل مهد کودک خواهد بود. پردیس ساحل دارای یک سالن روباز با نمای ۳۳ پل است که صدا از طریق هدست به گوش مخاطبان خواهد رسید و در این شرایط مخاطب در حین غذا خوردن از تماشای فیلم هم لذت خواهد برد.

افتتاح سینما «ساحل» اصفهان مقارن با جشنواره کودک و نوجوان

شهردار اصفهان گفت: امیدواریم با مساعدت‌های لازم پردیس سینمایی ساحل تا پیش از برگزاری جشنواره کودک و نوجوان به عنوان یک رویداد بین المللی در اصفهان افتتاح شود.

قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان در جریان بازدید از روند بازسازی سینما ساحل اصفهان به شکل پردیس سینمایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات اجرایی بازسازی این سینما از اواخر سال گذشته آغاز شده است و در طول این مدت شاهد پیشرفت خوب این پروژه بودیم.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان با موسسه بهمن سبز حوزه هنری در بازسازی این سینما همکاری داشته است، افزود: شهرداری اصفهان یک میلیارد تومان در بازسازی این سینما سهیم شده است و با توجه به حذف دریافت عوارض مختلف برای این سینما، چهار میلیارد تومان نیز از این طریق به بازسازی سینما کمک کردیم.

مناسب سازی سینما «ساحل» برای تردد معلولان

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه سینما ساحل با ۹ سالن سینمایی بازسازی می‌شود، ابراز داشت: این پردیس سینمایی به کافه سینما، سینمای کودک، سینمای روباز و مهدکودک مجهز است که در نوع خود بی نظیر است.

وی با بیان اینکه در این محل برای معلولان نیز مناسب‌سازی‌های لازم انجام شده است، ادامه داد: در راستای بازسازی هرچه سریع‌تر این سینما کارگران در سه شیفت کاری مشغول فعالیت هستند به نوعی که بازسازی سینما ساحل به جای دو سال در طول شش ماه به پایان می‌رسد.

نوروزی ابراز داشت: امیدواریم این پردیس سینمایی تا پیش از برگزاری جشنواره کودک و نوجوان به عنوان یک رویداد بین المللی در اصفهان افتتاح شود.

مناطق مختلف شهر اصفهان دارای سینما می‌شود

وی با اشاره به اینکه بازسازی سینما اندیشه به شکل پردیس سینمایی در غرب اصفهان در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: با سیاست‌هایی که در پیش رو داریم مناطق مختلف شهری مانند منطقه هشت، ۱۵ و ۱۱ اصفهان نیز به زودی صاحب سینما می‌شود تا مشکل تمرکزگرایی در ارتباط با سینماهای اصفهان رفع شود.

توسعه شهر در گرو هزینه کردن در حوزه فرهنگی و هنری است

شهردار اصفهان با بیان اینکه اعتقاد داریم سرمایه گذاری اصلی برای توسعه شهر مشمول هزینه کردن در حوزه فرهنگی و هنری است، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد وجود سینماهای مختلف در شهر باشیم.

وی اضافه کرد: بخش‌های زیادی از قرارداد خود در ارتباط با سینما ساحل را به انجام رسانده‌ایم و امیدواریم با سرعت بخشیدن به اجرای مابقی تعهدات خود  در امر بازسازی مشارکت خوبی داشته باشیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>