سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ تیر ۱۳۹۷ در ۱۱:۳۸ ق.ظ چاپ مطلب
سیره علما در آینه تصویر/ ویدئو

باغ بهشت و سایه طوبی و قصر و حور با خاک کوی یار برابر نمی‌کنم

Movazebe-Madarat-Bash

مستند نمایشی «مواظب مادرت باش» بیاناتی از خانواده امام خمینی (ره) درباره نوع رفتار ایشان با همسرشان است.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، این قسمت از مستند نمایشی «سیره علما» با عنوان «مواظب مادرت باش» محصول مرکز مستند سوره، روایاتی است از همسر و فرزند امام خمینی (ره) درباره سفارشاتی که ایشان برای آسایش و راحتی همسرشان به فرزندان می کند. نکته حائز اهمیت این روایت توجه به شان و منزلت زن در خانه و خانواده است که شاید در خانواده ها تا حدی مغفول مانده است.

سید روح‌الله موسوی خمینی در سال ۱۳۰۸ هجری خورشیدی با خدیجه ثقفی دختر میرزا محمد ثقفی تهرانی ازدواج کرد. برخلاف سنت رایج چند همسری بین روحانیان آن زمان، ایشان هیچگاه همسر دیگری و متعه اختیار نکرد و برخلاف رسم آن زمان در امور منزل به همسرش کمک می‌کرد. حاصل این ازدواج، دو پسر و سه دختر به نام‌های مصطفی، احمد، زهرا، صدیقه و فریده بود.

شاید برای تان جالب باشد بدانید خدیجه ثقفی نوری معروف به قدس ایران پس از اینکه ۴ بار به خمینی جوان برای ازدواج پاسخ رد داد بر اثر خوابی که در آن پیامبر و امامان شیعه را دیده بود با ازدواج با ایشان موافقت کرد و آن دو در ماه رمضان ۱۳۴۸ هجری قمری ازدواج کردند. مهریه وی هزار تومان بود. قدس ایران در اینباره می‌گوید: «من هرگز مهرم را مطالبه نکردم اما امام آخرهای عمرشان وصیت کردند که یک دانگ از خانه قم به عنوان مهر من باشد».

مخاطبان سیره علما در آینه تصویر از این پس می توانند هر دوشنبه مستندهای نمایشی آموزنده از سیره و رفتار بزرگان که توسط مرکز مستند سوره تولید می شود را در سایت سوره سینما مشاهده کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>