سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ تیر ۱۳۹۷ در ۱۱:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب

اعلام فراخوان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ ۱۰۰

jashnvareh-100

فراخوان دریافت آثار متقاضی شرکت در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد.

به گزارش سوره سینما، دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی «فیلم ۱۰۰» با موضوع اخلاق و سبک زندگی در دو بخش مسابقه ای و مسیر تجربه و در قالب مستند، داستانی و پویانمایی، اسفند ماه ۹۷ در تهران برگزار می شود. همچنین بخش مسابقه سینمای جهان در قالب های مستند، داستانی و پویانمایی نیز صرفا برای حضور شرکت کننده‌های غیرایرانی خواهد بود.

فیلمسازانی که فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای اول و دوم خود را تولید کرده‌اند تنها در یکی از بخش‌های اصلی یا مسیر تجربه می‌توانند شرکت کنند.

جایزه بزرگ جشنواره مبلغ ۱۵ میلیون تومان به همراه تندیس جشنواره و دیپلم افتخار است که به کارگردان بهترین فیلم جشنواره اهدا می شود.

بهترین کارگردان فیلم در هر بخش نیز تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۲ میلیون تومان دریافت می‌ کند.

علاوه بر این جوایز، به ۲ فیلم برگزیده در هر بخش نیز لوح تقدیر و ۷ میلیون تومان جایزه نقدی اعطا می شود.

در بخش دستاورد فنی و تکنیکی هم مبلغ ۵ میلیون تومان به برگزیده هر قالب تعلق می گیرد.

بخش مسیر تجربه مربوط به هنرمندانی است که تجربه های نخست خود را به جشنواره ارسال کرده‌اند و هیئت داوران در این بخش به کارگردانان بهترین فیلم در هر سه قالب تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۵ میلیون تومان اهدا خواهد کرد. بهترین کارگردان فیلم در هر بخش نیز، دیپلم افتخار و مبلغ ۳ میلیون تومان دریافت می کند.

جایزه بخش ویژه «حمایت از کالای ایرانی» جشنواره فیلم ۱۰۰ شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و ۷ میلیون تومان است که به ۳ فیلم اهدا می‌شود، همچنین به یک فیلم برگزیده در هرسه قالب مبلغ ۵ میلیون تومان داده خواهد شد.

جایزه جهانی سینمای ۱۰۰ نیز با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی معادل ۱۵۰۰ یورو به هرکدام از فیلم های برگزیده هیات داوران در هر بخش اهدا می شود.

دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ مهلت ارسال آثار را پایان دی ماه و معرفی آثار راه یافته را ۲۰ بهمن ماه سال جاری اعلام کرده است.

در این فراخوان ذکر شده فیلم ۱۰۰ یک فیلم کامل است با تمام مشخصات یک فیلم و با تکیه به دو عنصر ایجاز و خلاقیت تولید می‌شود، نه یک تیزر تبلیغاتی است، نه نماهنگ و نه بخشی از یک فیلم بلند؛ دراین زمینه فیلمساز باید داستانی را بیان کند که آغاز، میانه و پایان داشته باشد و بتواند روی مخاطب تأثیر بگذارد.

هنرمندان برای اطلاع از مقررات‌عمومی و تخصصی، ثبت‌نام و ارسال اثر می‌توانند به سایت جشنواره به آدرس www.100fest.com مراجعه کنند.

برای شرکت در این جشنواره لازم است تا پس از ثبت‌نام در سایت جشنواره و دریافت کد رهگیری اثر خود را به آدرس پستی دبیرخانه جشنواره به نشانی: تهران خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، طبقه منفی یک، دبیرخانه مرکزی جشنواره‌های حوزه هنری ارسال کنند و یا از طریق تلفن: ۵-۸۴۱۷۲۲۰۴ – ۰۲۱ با دبیرخانه جشنواره در ارتباط باشند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>