سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ تیر ۱۳۹۷ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
حسین شهابی در گفتگو با سوره سینما:

«رو در رو» شهریور ماه کلید می‌خورد/ اکران «بی صدا» از اول پاییز

hosein-shahabi

حسین شهابی مهر ماه سال جاری فیلم سینمایی «بی صدا» را در گروه هنر و تجربه اکران می‌کند و با اخذ پراونه ساخت «رو در رو»، این فیلمنامه شهریور جلوی دوربین می‌رود.

حسین شهابی کارگردان و نویسنده درباره تازه ترین فعالیت های خود به خبرنگار سوره سینما گفت: این روزها در حال بازنویسی فیلمنامه «رو در رو» هستم و تصمیم گرفتم قبل از اینکه برای دریافت پروانه ساخت اقدام کنم خودم برخی سکانس ها را تغییر دهم. کار نگارش دوباره تقریبا به پایان رسیده و ماه آینده تحویل شورا خواهیم داد که در صورت اخذ پروانه فیلمنامه را شهریور ماه کلید خواهیم زد.

وی افزود: این تغییرات البته بر روند اصلی داستان تاثیرگذار نیست اما تغییر متن یک فیلمنامه گاهی باعث می شود ادبیات قصه به سمتی برود و روایت تغییر کند. به همین خاطر در بیان خلاصه قصه خیلی امکان پرداختن به جزییات نیست اما این کار هم شکل دیگری از مشکلات جوانان را مطرح می کند که این روزها به خاطر مسایل اقتصادی همه با آن روبه رو هستند. این فیلمنامه یک کار پر بازیگر و پر هزینه است که حدود ۳، ۴ بازیگر آن از افراد شناخته شده سینما هستند اما بقیه بازیگران را از میان افراد ورک شاپ های خودم انتخاب می کنم ضمن اینکه ما یک پروسه طولانی تمرین با این افراد خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه همه چیز از جمله سرمایه برای تولید این اثر فراهم است، گفت: مذاکرات با عوامل پشت صحنه و جلوی دوربین انجام شده اما به دلیل فاصله ای که تا زمان شروع کار وجود دارد بنا داریم بعد از دریافت مجوز با ایشان قرارداد ببندیم. این فیلم برای مردم است و هدف ما اکران عمومی است اما اگر در جشنواره هم پذیرفته شود جای خوشحالی دارد.

شهابی عنوان کرد: بحث حضور یک فیلم در جشنواره یک اتفاق پیش بینی نشده است چون به سلیقه کسانی برمی گردد که در آن دوره حضور دارند. برای جوانانی که فیلم اول و دوم شان باشد این مساله مهم تر است اما بعد از مدتی دیگر نمی توان درگیر این مسایل بود. «آزاد به قید شرط» هم در همین اتفاقات جشنواره ای کمی به حاشیه کشیده شد اما خوشبختانه در اکران مردمی که هدف اصلی ما بود نتیجه رضایت بخشی داشت.

این کارگردان که فیلم سینمایی دیگری را نیز آماده نمایش دارد، در این باره گفت: «بی صدا» داستان یک نویسنده مشهور مبتلا به بیماری سرطان است که برای تامین مخارج درمان خود به ناچار با روزنامه‌ های زرد همکاری می ‌کند. این فیلم مجوز حضور در گروه هنر و تجربه را دریافت کرده و از ابتدای پاییز اوایل مهرماه اکران می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>