سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ تیر ۱۳۹۷ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

امضاء تفاهم‌نامه رسانه‌ای بین استانداری خوزستان و شبکه دو سیما

tv2--khuzestan

جلسه همکاری مشترک با حضور غلامرضا شریعتی؛ استاندارخوزستان و محمدرضا جعفری جلوه؛ مدیر شبکه دو در سالن جلسات این شبکه برگزار شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه دو؛ استاندار خوزستان در ابتدا به ظرفیت های ویژه این استان و پیشینه تجاری و بازرگانی درخشان این استان اشاره کرد و اظهار داشت: خوزستان از دیرباز مرکز تجاری، بازرگانی ویژه ای بوده است. اولین سیستم های آب، فاضلاب، پمپ بنزین، تولید برق و … در خوزستان احداث شد که آن هم به خاطر استخراج نفت و وجود این نعمت الهی در این خطه است.

شریعتی با اشاره به نقش موثر شبکه دو اظهار داشت:  شبکه دو یک شبکه اجتماعی است از این رو می تواند  در معرفی ظرفیت ها و نیازهای استان بسیار تاثیرگذار باشد. در گذشته مسائل سیاسی جهت دهنده مسائل کشور بود اما امروز مسائل اجتماعی ظهور و بروز بیشتری پیدا کرده و نقش بیشتری دارد. در گذشته شاید ۲۰۰، ۳۰۰ نفر در کشور نقش اساسی ایفا می کردند اما امروز حوزه های اجتماعی، شبکه های دیداری و شنیداری و فضای مجازی بسیار تاثیرگذار شده اند. بنابراین این شبکه می تواند به صورت بارز، جدی و قوی به مسائلی که ذکر شد بپردازد. ایفای این نقش به امنیت ملی، توسعه خوزستان، بهبود شرایط شهروندان و … کمک می کند. خوزستان هر چقدر بهتر و بیشتر دیده شود در توسعه، عمران، آبادانی و امنیت آن تاثیر بیشتری خواهد داشت که رسانه ملی به ویژه شبکه دو در این میان می تواند نقش پررنگی داشته باشد.

محمدرضا جعفری جلوه؛ مدیر شبکه دو نیز در ادامه اظهار داشت: « خوزستان حداقل به سه دلیل جایگاهی رفیع در دل و جان ما دارد. اول آن که یک مرکز تمدنی کهن ایرانی حتی پیش از آمدن آریایی ها به این سرزمین بوده است. دوم مدخل و دروازه های اصلی ورود اهل بیت (ع) به ایران که موجب عزت و عظمت ما شده اند از این خطه بوده است و در آخر زخمی که از هشت سال تجاوز ددمنشانه دشمنان عنود در دوران دفاع مقدس بر پیکر این دیار نجیب نشست و مقاومت بی مانندی که از خود به نمایش گذاشت. جایگاه خوزستان در امنیت و اقتصاد کشور، حتی وجوه فرهنگی و اجتماعی نیز در گستره ملی غیر قابل انکار است. وجود قوم عرب دل سپرده به اسلام، اهل بیت (ع) و ایران در خوزستان به لحاظ افزایش ضریب امنیتی و در عین حال اثرگذاری در منطقه یک ظرفیت بسیار ارزشمند و والا است.»

جعفری جلوه با بیان اینکه به دلایل مختلف باید کارهای ویژه ای در خوزستان صورت بگیرد؛ تاکید کرد: « به دلیل جبران زخم های فرود آمده بر پیکر این منطقه و مردمی که تاوان دادند و سپر بلای ایران شدند؛ همه ایران باید برای خوزستان تلاش کند.»

وی با اشاره به برنامه های مختلف و گروه های برنامه ساز شبکه دو در ادامه افزود: « برخی برنامه های ما استعداد این را دارند که با یک برنامه ریزی همه جانبه و به هم پیوسته در توجه به مسائل استان بسیار موثر باشند. برنامه صبحگاهی « از فراز الوند» همچنین  برنامه «زنده باد زندگی» که اخیرا نیز میزبان امام جمعه و فرماندار محترم خرمشهر بود. مستند «غوغای بی هیاهو» که در این ایام به بختیاری ها و اعراب خوزستان تعلق داشت و یا برنامه «از آسمان» که به شهدای مدافع حرم این استان اعم از فارس، بختیاری و عرب پرداخته است. همچنین برنامه های «تصویر زندگی» و «عصر خانواده» با ظرفیت های خاصی که از آن برخوردارند.

حتی می توان یک مستند ویژه برای خوزستان پیش بینی کرد با همان کیفت «غوغای بی هیاهو» که به صورت اختصاصی به نواحی و اقالیم مختلف و کلیت جغرافیای خوزستان از مناطق کوهستانی تا جلگه، ساحل و دریا و غرب و شرق، مناطق بختیاری نشین و عرب نشین و … بپردازد و یا یک جنگ شبانه ویژه برای استانی که شب های زنده ای دارد.

ساخت مستند خط لوله عظیم انتقال آب غدیر نیز اهمیت فوق العاده ای دارد به ویژه به واسطه نقش بسیار فداکارانه مردم و جهادگران که از پا ننشستند تا کار را در کوتاه ترین زمان ممکن به اتمام برسانند.

در پایان جلسه مقرر شد تفاهم نامه ای در خصوص تعامل بیشتر رسانه ای فی مابین استانداری خوزستان و شبکه دو سیما تدوین شود تا روند انعکاس بهتر اقدامات صورت گرفته پیرامون رفع نیازهای استان خوزستان و تمرکز هر چه بیشتر بر ظرفیت های ویژه استان شتاب بیشتری یابد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>