سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ تیر ۱۳۹۷ در ۸:۲۵ ق.ظ چاپ مطلب
در مراسم تقدیر از پیشکسوتان هنرمند تیرماهی مطرح شد:

پیشکسوتان خانه‌نشین نیستند/ پیگیری امور مستمری تا اوایل مرداد

honarmand-pishkesvat

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تقدیر از هنرمندان پیشکسوت متولد تیرماه اظهار امیدواری کرد که کارهای مربوط به تکریم پیشکسوتان و مستمری آن‌ ها تا پایان تیرماه یا اوایل مرداد ماه به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، مراسم تقدیر از هنرمندان پیشکسوت متولد تیرماه امروز ۲۵ تیر با حضور عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن هاشمی رفسنجانی ریس شورای شهر تهران، مجتبی حسینی معاون هنری وزارت ارشاد با اجرای اسماعیل آذر و جمعی از هنرمندان در رشته های مختلف برگزار شد.

در ابتدای مراسم مجتبی حسینی گفت: باید شرایطی فراهم کنیم تا جوانان با افکار نو و روش های بدیع امکان ورود به عرصه هنر را داشته باشند. برای این مهم نیز باید از حضور پیشکسوتان به عنوان سرمایه های این مملکت استفاده کرد.

پس از آن محسن هاشمی رفسنجانی نیز با اشاره به اینکه به نمایندگی از شورای شهر در این مراسم حضور دارد، گفت: پیشکسوتان هر رشته ای فقط در حوزه تخصی خودشان مطرح هستند اما هنرمندان پیشکسوت را همه می شناسند و به ایشان احترام می گذارند. چرا که این عزیران افتخار آفرین در حوزه هنر و فرهنگ این مملکت پیشتاز بوده و در خلق مهارت ها و زیبایی نسبت به دیگران متفاوت عمل می کنند. اهمیت دادن به حقوق مادی و معنوی اولین مساله ای است که باید به آن توجه نشان داد. یکی از سیاست ‌های جدید در شهرداری گشودن درهای امکانات این سازمان به روی هنرمندان است.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی، معاون فرهنگی وزارت ارشاد و دیگر نهادهای مرتبط در این حوزه برای حل این مساله و جبران آن باید تحولی ایجاد کنند که اقتصاد هنر طوری آن را حل کند که ضعف ‌های مادی آن برطرف شود. من نیز مشتاقم تا هر کمکی از دستم برمی آید را انجام دهم.

رضا فیاضی نیز در ادامه روی صحنه آمد و به مهمانان ویژه مراسم نشان موسسه را اهدا کرد.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از این بخش با اشاره به اینکه پیشکسوتان سرمایه های کشور هستند، گفت: تدبیر و اندیشه این عزیزان برای جوانان ایجاد انگیزه می کند و آنها با بهره بردن از تجربیات شما به طلای اجتماعی تبدیل می شوند. پیشکسوتان در جامعه ایران بسیار مورد اهمیت هستند و جایگاه شان نزد همه مردم ایران متفاوت است. موسسه پیشکسوتان هنرمند فضایی در بحث تکریم و حرمت‌ نهادن به هنرمندان را مهیا کرده است و این کارشان بسیار ارزشمند است. جان هنر به حرمت ‌گذاشتن به آنهاست و جان هنرمند به این است که ببیند مورد احترام قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه چنین محفل ‌هایی باید ترویج پیدا کند، افزود: پیشکسوتان باید بتوانند در حوزه های مختلف تصمیمی گیری کنند و در بخش زیرساختی تاثیرگذار باشند. پیشکسوتان خانه نشین نیستند اتفاقا در جایگاهی قرار دارند که باید از نظر و مشورت آنها استفاده کرد. همچنین نسل جدید باید بتواند با نسل گذشته پیوند داشته باشد و وظیفه وزارت ارشاد این است که پیشکسوتان به عنوان موزه‌ های گذشته و تاریخی به نظر نیایند. امیدوارم کارهای مربوط در تکریم پیشکسوتان و مستمری آن ‌ها تا پایان تیرماه یا اوایل مرداد ماه به سرانجام برسد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و آخرین کسی که در این مراسم روی صحنه آمد نیز بیان کرد: پیشکسوتان هنرمند را همه ما از کودکی می شناسیم و با آثارشان بزرگ شدیم. امیدوارم سایه شان بر سر ما مستدام باشد و بتوانیم خدمتگزارشان باشیم.

در بخش دیگر مراسم با پخش نماهنگی از زنده یاد داوود رشیدی به همسر ایشان احترام برومند یک هدیه به یادگار اعطا شد و این مراسم با رونمایی از کتاب «بانوی خیال» آثار نگارگری مهین افشار پور و اجرای موسیقی زنده به پایان رسید.

محمدجواد حق‌ شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران، احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، داریوش ارجمند، اصغر همت، ایرج راد، محمود پاک‌نیت، فریده سپاه‌منصور، علیرضا خمسه، جهانگیر الماسی، اکبر عالمی، فرزانه کابلی، بهروز بقایی، اسحاق خانزادی،‌ داریوش اسدزاده، جلیل فرجاد، احمد نجفی، کامبیز درم‌بخش، احمد عربانی، علی فریدون، قباد شیوا، حمیدرضا نوربخش، محمود عزیزی، هوشنگ توکلی، حمید لولایی، رضا بنفشه‌خواه، مریم نشیبا، حسن ریاحی، داود گنجه‌ای، اسماعیل خلج و… حضور داشتند.

علی رحیمیان، رضا روحانی، ابراهیم فلاحی، سیدعلی موسوی گرمارودی، مجید مهرگان، محمد حمزه‌زاده، زهره جهان‌پرور، سیمون آیوازیان، منوچهر والی‌زاده، اکبر نیکان‌پور، محمدمهدی روحانی، ارفع اطرائی، منوچهر آذری، علیرضا رئیس شقاقی، حسن نیک‌نژاد، کیومرث قورچیان، هرمز هدایت، احد ده‌بزرگی، غلامحسین نوری، آذرنوش صدرسالک، حسن ناهید، فرشید مثقالی، اکبر عالمی، رضا جفاری، منوچهر پناهی‌نژاد، رضا فیاضی، مجید انتظامی، غلامحسین شادی، ملیحه سعیدی، بهروز بقایی، ویولت دهقانی، علی‌اکبر کردبچه، محمدرضا بامدادیان، شاپورخان ترابی گودرزی، حسین جعفری دارنجانی و محسن افتاده هنرمندان تیر ماهی حاضر در این مراسم بودند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>