سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ مرداد ۱۳۹۷ در ۴:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب

اکران خصوصی فیلم «اجباری» در پردیس کورش برگزار شد

ejbari

اکران خصوصی فیلم «اجباری» به کارگردانی حمیدرضا رفائی با حضور معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران، عوامل فیلم و جمعی از علاقه‌مندان در پردیس سینمایی کورش برگزار شد.

به گزارش سوره سینما، پرستو منصوری معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در مراسم اکران خصوصی فیلم «اجباری» که از شهریور در گروه هنر‌وتجربه اکران خواهد شد گفت: ما احترام به سالمندان را از وظایف خودمان می‌دانیم چون آن‌ها ستون جامعه و خانواده هستند.

او با اشاره به این‌که فیلم «اجباری» به آموزه‌های فرهنگی و دینی مهمی می‌پردازد، تاکید کرد: سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی به سالمندان خدمت ارائه می‌کند؛ قشر دوست‌داشتنی جامعه که همه‌ی ما دوست داریم به آن‌ها احترام بگذاریم. ما وظیفه‌ی خودمان می‌دانیم که فرهنگ‌سازی کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد: بنابراین حضور من و همکارانم در اینجا با مساله فرهنگ‌سازی بی‌ارتباط نیست. خوشحال هستیم که فیلمسازانی هستند که به مقوله سالمندی چنین نگاه زیبایی دارند. ما وظیفه خودمان می‌دانیم که با حضور در این اکران حمایت خودمان را اعلام کنیم.

اسماعیل عفیفه، حسین محجوب و سیداحمد میرعلایی از مهمانان این اکران بودند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در زمانه اجباری برای اجباری شدن باید تلاش کرد که انسان بود. کریم عبدی در آخرین روزهای خدمت سربازی درگیر پدر پیر خود می‌شود که به‌شدت به بیماری آلزایمر دچار است و این تقابل برای نگه‌داشتن پدر در شهری که خود غریبه است و تلاش برای انسان بودن و پایبندی به اعتقادات تاآخرین‌نفس حتی در بدترین شرایط هسته اصلی قصه فیلم «اجباری» را تشکیل می‌دهد که داری شرافت و قداستی هست که پندی بزرگی در دل خود جا داده که باکمی درنگ در بطن پیام فیلم می‌توان به نگرشی فراموش‌شده در خود پی برد و در این وانفسا چه واژه غریبی ست پدر…!

عوامل فیلم«اجباری» عبارت‌اند از: کارگردان: حمیدرضا رفائی ، تهیه‌کننده: رضا رخشان، فیلم‌نامه‌نویس: امیر عبدی و مجید اسماعیلی پارسا، بازیگران: امیرمهدی عزیزی، علیرضا استادی، رامین راستاد، حبیب‌الله خدامددی، فرهاد تاوتلی، مدیر فیلمبرداری: عبد عبدی‌نسب، تدوین: کاوه ایمانی، موسیقی: بهنود یخچالی، طراح گریم: حامد علی بخشی، صداگذاری: محمود موسوی‌نژاد، برنامه‌ریز: محمد رسولی واشقانی، مدیرتولید، حسن مصطفوی، طراح صحنه و لباس: علیرضا نصیرنیا، مدیرصدابرداری: آرش برومند، سرمایه‌گذار: سارا عابدیان.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>