سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ شهریور ۱۳۹۷ در ۱۲:۳۷ ب.ظ چاپ مطلب

در برنامه رادیویی «چراغ» مطرح شد: ۹۰ درصد موتورسیکلت سوارها بیمه ندارند

cheragh

برنامه رادیویی «چراغ» دوشنبه ۵ شهریور به بررسی وضعیت موتور سیکلت ها در تهران اختصاص داشت.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی برنامه، سرهنگ احسان مومنی جانشین اداره تصادفات اداره راهبر ناجا گفت: در تهران بزرگ بین ۳ تا ۴ میلیون موتور سیکلت وجود دارد و به همین نسبت ۴ میلیون نیز ماشین وجود دارد. در سال های اخیر به دلیل ارزان بودن موتور سیکلت و قدرت مانور بیستر استفاده از ان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: طبق قانون و مقررات ایتفاده از موتور سیکلت فقط برای افراد تک سرنشین است و حداقل یک نفر می تواند به عنوان راکب در پشت موتور سوار بنشیند اما اینکه ما تصور کنیم یک وسیله خانوادگی است درست نیست.

مومنی افزود: استفاده از موتور سیکلت به خصوص برای خانم های چادری به دلیل آنکه امکان دارد درصد سرنگونی موتور افزایش پیدا کند به هیچ عنوان توصیه نمیشود.

وی با ابراز تاسف از آمار بالای موتورسواران متوفی در کشور گفت: حدود چهل درصد متوفقیان در حوادث رانندگی موتورسوار بودند که ۱۵ درصد نسبت به چهارماهه اول سال ۹۶ ابن امار افزایش داشته است.

یوسف کاظمی کارشناس بیمه با اشاره به اینکه در سال گذشته سه بار طرح بیمه برای موتورسیکلت ها اجرا شده است گفت: متاسفانه تعداد زیادی از موتورسواران همچنان بیمه نیستند درحالیکه میتوانند با ۳۶۰ هزار تومان خودشان را به مدت یک سال در برابر حوادث بیمه کنند  و حتی ما بیمه شدگانی را داشتیم که تا ۲۳۰ میلیون تومان از بیمه خسارت گرفتند.

محمدرضا پور عبدالله با اشاره به اینکه باید به امنیت وسائل نقلیه توجه جدی منیم گفت: بخش اعظمی از تصادفات ناشی از فرسودگی موتور سیکلت هاست ولی متاسفانه وسائلی که موتورسواران باید استفاده کنند گران است و ارزان ترین کلاه ایمنی ۴۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: با افزایش قیمت اتوموبیل و ارزان بودن موتور سیکلت استفاده از این وسیله نقلیه بیستر شده و لذا چاره جویی برای کنترل آنرا بیشتر میکند.

محمدخادم منصوری رئیس اتحادیه فروشندگان موتور سیکلت گفت: چهل کارخانه در داخل داریم که موتور سیکلت در انها مونتاژ می شود  از این چهل کارخانه چهار کارخانه خط تولیدشان کاملا صنعتی است. هرچند ما موتورهای ارزان قیمت نیز داریم اما قیمت برخی موتورهایی که در پیست های ورزشی استفاده می شود گاهی تا ۱۸۰ میلیون تومان هم می رسد.

وی با اشاره به اینکه ایمنی موتورسیکلت هایی که در ایران استفاده می شود وضعیت خوبی ندارد گفت: باید برای بهتر شدن وضعیت موتور سیکلت ها از تخصص کارشناسان استفاده کنیم.

برنامه رادیویی چراغ هر شب ساعت ۲۱ از رادیو تهران به ‎سردبیری و تهیه کنندگی لیدا عرفانیان ،  با حضور محمدجعفر خسروی کارشناس مجری و  علی زادمهر کارشناس فرهنگی و اجتماعی بصورت زنده پخش می شود