سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ شهریور ۱۳۹۷ در ۴:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب
پوران درخشنده:

بیشترین جوایز سینمای ایران در چهار دهه گذشته مربوط به سینمای کودک و نوجوان بوده است

derakhshandeh-koodak

پوران درخشنده گفت: سینمای کودک ایران در سال‌های دور در جشنواره‌های خارجی موفقیت‌های چشمگیری داشته و بیشترین جوایز سینمای ایران در چهار دهه گذشته مربوط به سینمای کودک و نوجوان بوده است.

به گزارش سوره سینما، پوران درخشنده نویسنده و کارگردان سینمای کودک و نوجوان گفت: هر سال که جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، جدا از آنکه میان سینماگران این حوزه تکاپویی به راه می‌افتد، شور و نشاط ویژه‌ای نیز در کودکان و نوجوانان اصفهان دیده می­شود. شور و نشاطی که واقعی است و البته باید جدی گرفته شود. اما اگر بتوانیم در استان­های دیگر نیز فیلم­ها را به طور هم­زمان اکران کنیم همه بچه‌های این سرزمین با جشنواره احساس نزدیکی خواهند کرد.

وی افزود: امسال دومین دوره است که طرح ارزشمند «المپیاد فیلمسازی نوجوانان» همزمان با جشنواره برگزار می‌شود. یک طرح عالی که می‌تواند دانش­آموزان لایق را که نیازمند همراهی، همکاری و هزینه کردن از طرف دولت هستند، کشف کند. این نوجوانان افرادی هستند که در دوره قبل هم­نسلان خودشان را سربلند کرده و خوش درخشیدند. پس امسال باید بیشتر به فکرشان باشیم و برنامه­ریزی­های درستی برایشان انجام دهیم.

این کارگردان خاطر نشان کرد: سینمای کودک ایران در سال­های دور در جشنواره­های خارجی موفقیت­های چشمگیری داشته و بیشترین جوایز سینمای ایران در چهار دهه گذشته مربوط به سینمای کودک و نوجوان بوده است اما اخیراً ما در این حوزه چندان موفق نبوده‌ایم و از سوی دیگر توجه به اکران فیلم­های کودکان و نوجوانان در  طول سال نیز بسیار کم شده است.

وی ادامه داد: باید تاکید کنم جهان، سینمای ایران را با سینمای کودک و نوجوانش شناخت. اما متاسفانه ما به درجه نازلی رسیده ایم و سینمای کودک و نوجوان به تدریج در حال افول است. در این میان جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان تلاش می‌کند چراغ را روشن نگاه دارد و مسیر را نشان دهد.

درخشنده با ابراز امیدواری از این که سینمای کودک و نوجوان به طوری جدی‌تری مورد حمایت قرار گیرد، بیان کرد: سینمای کودک و نوجوان نیاز بچه‌های امروز جامعه است و فرزندان این سرزمین که باید آینده را بسازند. با این رویکرد باید سینماهای مخصوص کودکان و نوجوانان در شهرهای مختلف راه­اندازی شود که این امر نه تنها لازم، بلکه ضروری است. مگر می­توان کودک و نوجوان را از جامعه جدا کرد و کنار گذاشت؟ آنها باید فیلم­ها و کالاهای فرهنگی مخصوص خودشان را داشته باشند و تعدادی از سینماها در شهرهای مختلف در اختیار آنها قرار گیرد.

وی عنوان کرد: متاسفانه امروز، فیلم­های کودک و نوجوان با ترس اکران می‌شوند و عموماً تولیدکنندگان و پخش نگرانند در گیشه موفق نشوند. ما باید در تمام استان­ها سینماهای ویژه کودک و نوجوان داشته باشیم و این آرزوی قلبی ما فیلمسازان کودک و نوجوان است.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>