سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ شهریور ۱۳۹۷ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

برگزیدگان بیستمین جشن سینمای ایران معرفی شدند/ «بدون تاریخ، بدون امضا» با پنج جایزه در صدر

jashn-cinema

آیین پایانی بیستمین جشن سینمای ایران شامگاه روز شنبه دهم شهریورماه با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش سوره سینما، پیش از این گمانه‌زنی شده بود که شاید با حذف برپایی جشنی بزرگ و دعوت از اعضای خانه سینما، مراسم به صورت زنده و با معرفی برگزیدگان دنبال شود که در نهایت دست‌اندرکاران این رویداد تصمیم گرفتند مراسمی مختصر را نسبت به سال‌های قبل ـ‌ که با حضور گسترده مردم همراه می‌شد ـ برای اهدای تندیس‌ها در تالار وحدت برگزار کنند.

نصیریان، رییس جشن خانه سینما در ابتدای این مراسم بیان کرد: در دوران ما کار کردن خیلی سخت بود و امیدوارم شما این سختی‌ها را نکشید. سینما واقعا رشد کرده است.

او با اشاره به شهرداد روحانی گفت: به آقای روحانی می‌گفتم (البته ایشان که اینجاست نه آن روحانی، که این اشاره کنایه گونه باعث تشویق حضار شد) توسعه فرهنگی حاصل همین ارتباط فرهنگی و مخصوصا کتاب و اینترنت است و این جشن‌ها در حوزه فرهنگ خیلی خوب است اما امیدوارم منجر به دوستی بیشتر شود و کمتر به خلاف آن تبدیل شود چون بنیاد هنر دوستی و مهر و نیکی است.

او افزود: رقابت‌ها همه جای دنیا هست و خوب است که اینجا هم باشد . البته من در جریان آرا نیستم ولی گفته شد که کسی اعمال نفوذ نکرده و نتایج براساس آرا به است آمده است.

وی ادامه داد: ملت ما الان به موسیقی و نمایش خیلی نیاز دارد و اینجا برای همین موسیقی فاخر ساخته شد و باید باشد و بزرگانی مثل آقای روحانی(شهرداد روحانی) این راه را دنبال می‌کنند همانطور که کیارستمی‌ها، کیمیایی‌ها، مهرجویی‌ها و ..‌.انجام دادند.‌

رییس جشن خانه سینما تاکید  کرد: همان فیلم  فارسی را که می‌گویند بد بود، چیزی بود که مردم را با سینما آشنا کرد پس باید احترام اینها را نگه داشت. تئاتر هم همینطور است و باعث افتخار است که بچه‌های ما تئاتر ایران را در جهان اجرا می‌کنند. ما باید جور این فرهنگ و هنر را بکشیم چون برای اینجا هستیم. ما می‌توانیم فیلم و تئاتر خوب تولید کنیم به همین الان برای همه شما احترام قائلم.‌

منوچهر شاهسواری نیز در سخنانی کوتاه گفت: راز ماندگاری سینمای ایران همین است که نقطه به نقطه چیزی جز عشق و جوشش ندارد. سینمای ایران متعلق به این سرزمین است و چه وسیله‌ای گرانقدرتر از سینما برای به تصویر کشیدن. شاید در برخی ارتباطاتی که ما داشتیم  در معنای برگزاری جشن خطا کردیم که جشن را کوچک برگزار کنیم چون نمی‌شد در بیستمین جشن، داوری و برگزیده داشته باشیم اما مراسم نداشته باشیم با این حال جای اهالی خانه سینما یعنی ۵۵۰۰ نفر خالی است و شرمنده‌ام که این امکان فراهم نشد.

مدیر عامل خانه سینما تاکید کرد: تلاش ما این است که بر یر سر منافع اهالی سینما کار کنیم و اگر جایی سخنی گفته می‌شود و جوابی نمی‌شنوید، حمل بر بی احترامی نکنید چون برخی صحبت‌ها قابل پاسخگویی نیست.‌

او سپس از علی نصیریان برای پذیرش ریاست جشن تقدیر کرد.

علی نصیریان، ابوالحسن تهامی‌نژاد،حسن معجونی، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، غلامرضا موسوی،همایون اسعدیان، ابراهیم داروغه‌زاده معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی،محمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فرهاد توحیدی، حامد بهداد، امیر جدیدی، هومن سیدی، مرتضی رزاق کریمی، محسن خان جهانی، سودابه بیضایی و پانته‌آ پناهی‌ها از جمله حاضران در این مراسم بودند که با اجرای محمدرضا شهیدی‌فر برگزار می‌شد.

اسامی برگزیدگان بیستمین جشن سینمای ایران به این شرح است:

بهترین انیمیشن: حسین ملایمی برای «بدو رستم بدو»

بهترین فیلم کوتاه: محمد کارت برای «بچه خور»

بهترین مستند نیمه بلند: ارد عطارپور برای «پرسپولیس شیکاگو»

بهترین فیلم مستند: برای «در جستجوی فریده»

بهترین جلوه‌های ویژه: فرید ناظر فصیحی برای «چهار راه استانبول»

بهترین جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی برای «به وقت شام»

بهترین چهره‌پردازی: مهرداد میرکیانی برای «خوک»

بهترین صدابرداری: رشید دانشمند برای «پل خواب»

بهترین صداگذاری: علیرضا علویان برای «به وقت شام»

بهترین طراحی لباس: نگار نعمتی برای «خوک»

بهترین طراحی صحنه: حجت اشتری برای «سد معبر»

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: زکیه بهبهانی برای «بدون تاریخ، بدون امضا»

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: نوید محمدزاده برای «بدون تاریخ، بدون امضا»

بهترین فیلمبرداری: مسعود سلامی برای «خفه گی»

بهترین موسیقی: پیمان یزدانیان برای «خوک»

بهترین تدوین: احمد مرادپور برای «سارا و آیدا»

بهترین بازیگر نقش اول زن: غزل شاکری برای «سارا و آیدا»

بهترین بازیگر نقش اول مرد: حامد بهداد برای «سد معبر»

بهترین فیلمنامه: وحید جلیلوند و علی زرنگار برای «بدون تاریخ، بدون امضا»

بهترین کارگردانی: وحید جلیلوند برای «بدون تاریخ، بدون امضا»

بهترین فیلم: علی جلیلوند برای «بدون تاریخ، بدون امضا»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>