سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ شهریور ۱۳۹۷ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
حجت قاسم‌زاده اصل:

«تاریکی شب، روشنایی روز» پیرامون عشق و وفاداری است/ پخش در دهه فجر

tariki-shab

کارگردان مجموعه تلویزیونی «تاریکی شب، روشنایی روز» با بیان اینکه مضمون این سریال ارتباطی با دهه فجر ندارد اعلام کرد که کار در این دهه روی آنتن می‌رود.

به گزارش سوره سینما، حجت قاسم زاده اصل کارگردان سریال «تاریکی شب، روشنایی روز» درباره قصه اصلی این مجموعه گفت: نمی‌دانم چرا در رسانه‌ها و یا اذهان عمومی پیچیده که این سریال مناسبتی دهه فجر است. این سریال مناسبتی نیست و برای دهه فجر هم ساخته نشده و داستانی عاشقانه و مربوط به عشقی ۴۰ ساله و ناکام است.

وی ادامه داد: بخشی از این سریال در دهه ۵۰ می‌گذرد و این سو تفاهم برای خیلی‌ها ایجاد شده که به دلیل تقارن زمان موجود در بخش‌هایی از این سریال در دهه پنجاه، پس این سریال مناسبتی است در حالیکه قصه اصلی این سریال پیرامون پیمان و عشق و وفاداری است.

این کارگردان درباره فضاهایی که به تصویر کشیده شده است، گفت: در مورد کارهایی که برای دهه ۵۰ ساخته می‌شود متاسفانه اشتباهی وجود دارد و آنهم اینکه دوستان به اشتباه به جای نشان دادن فضای دهه ۵۰، فضای دهه ۳۰ و ۴۰ را نشان می‌دهند. دهه ۵۰ در تهران همان برج‌های سامان، میرزای شیرازی، یوسف آباد و … است که از زمان حاضر ما و دهه ۹۰ خیلی دور نیست. ما هم در این راستا سعی کردیم فضای واقعی دهه ۵۰ را در «تاریکی شب روشنایی روز» نشان دهیم.

قاسم زاده اصل با اشاره به اینکه در تمامی سکانس‌های این سریال از فضاهای موجود در تهران و لوکیشن‌های واقعی استفاده کردم، بیان داشت: ما برای تصویربرداری این سریال به شهرک سینمایی نرفتیم. بخشی از لوکیشن‌های خیابانی را دکور چیدیم و فضاهایی که ماشین‌های امروزی در خیابان‌ها بودند و المان‌های امروز تهران را می‌دیدیم را نیز با تکنیک‌های کامپیوتری حذف کردیم.  

وی با اشاره به انتخاب بازیگران و حضور قائمیان و حضاری در نقش اصلی سریال خود نیز گفت: این دو بازیگرهایی هستند که مردم دوست شان دارند. اغلب این انتقاد به من وارد می‌شود که در همه کارهایت از بازیگران ثابت استفاده می‌کنی و من این را هم حُسن کارهایم می‌دانم. تا زمانیکه نقشی که آنها بازی می‌کنند شبیه به نقش قبلی‌شان نباشد این عیب نیست و اگر شبیه به هم شود دیگر حُسن نیست که خداراشکر در مورد کارهای من و استفاده از چند بازیگر ثابت این مصداق وجود ندارد. روزبه حضاری در این سریال نقش جوانی‌های فرهاد قائمیان را ایفا می‌کند و من به بازی او اعتماد کامل دارم و به خوبی از عهده ایفای نقشش برآمده و زمانیکه این سریال پخش شود شما این را متوجه خواهید شد.

این کارگردان در پایان درباره زمان پخش این سریال گفت: مدتی است که کار آماده پخش است و تحویل سیما فیلم دادیم و مدیران باید تصمیم بگیرند که چه زمانی پخش شود، اما آخرین خبری که به ما دادند این بوده که در دهه فجر امسال پخش خواهد شد.

فرهاد قائمیان،‌ سام کبودوند، سیدمهرداد ضیایی، فرزین صابونی، احسان امانی، مائده طهماسبی، بهاران بنی‌احمدی، بهرام ابراهیمی، روزبه حصاری، مهرداد ضیایی، ناصر ممدوح، پرویز پورحسینی و امیرحسین مدرس از بازیگران این سریال هستند.

«تاریکی شب، روشنایی روز» داستان زندگی بهنام طریقت است که جریان روزمره حیاتش از مدار عادی خارج می‌شود. او مجبور است جواب چرایی مشکلات امروزش را در گذشته پیدا کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>