سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ شهریور ۱۳۹۷ در ۳:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد:

افزایش سه برابری سینماهای ممتاز مازندران

mahmood-shalooyi

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن شرح وضعیت سینمایی این استان در پی تلاش ها و پیگیری های ارشاد جهت تعالی فرهنگی استان به افزایش ۲۰ درصدی صندلی های سینمایی مازندران اشاره کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، محمود شالویی گفت: ظرفیت صندلی های سینمایی استان طی سه سال گذشته از چهار هزار و ۷۲۰ به پنج هزار و ۵۵۱ صندلی افزایش یافته است.

وی افزود: در سال ۹۴  تعداد سالن های سینمایی استان مازندران ۱۱ باب بود که این تعداد در سال جاری به ۱۷ سالن رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین از افزایش سه برابری سالن های سینمای ممتاز استان نسبت به سال ۹۴ خبر داد و گفت: امروز سه باب سینمای ممتاز در استان فعال است که از به روز ترین امکانات سینمایی برخوردارند.

وی افزود: علاوه بر افزایش تعداد سینماهای استان در چند سال گذشته بسیاری از سینماهای قدیمی در نقاط مختلف مازندران بازسازی و یا بهسازی و تجهیز شدند تا مردم بتوانند در شرایط مطلوبی به تماشای فیلم بنشینند.

شالویی خاطرنشان کرد: اگر چه این سینماها توسط سرمایه گذاران احداث و ارائه می شوند، اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در طراحی، تجهیز امکانات و ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران مشارکت دارد.

وی احداث سینمای هنر و تجربه در شهرستان بابل را از دیگر اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در جهت تعالی فرهنگی استان برشمرد.

مدیرکل ارشاد مازندران گفت: در سه ماهه نخست امسال حدود ۴۴۷ هزار مازندرانی بر صندلی سینماهای استان به تماشای فیلم نشستند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر افزایش داشت.

شالوئی به افزایش ۵۰ درصدی درآمد سینماهای استان اشاره و اعلام کرد: در طول فصل بهار ۹۷ در آمد سینماهای مازندران از محل فروش بلیط و اکران فیلم ها به حدود ۱۵ میلیارد ریال رسید که سال گذشته این رقم حدود ۱۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی درآمد سینماهای استان افزود: این رشد نشان دهنده روند صعودی جذب علاقمندان هنر هفتم به سینما در استان است.

شالوئی یکی از عوامل افزایش استقبال مردم مازندران به تماشای فیلم ها در سینماهای استان را افزایش کیفیت به همراه افزایش ظرفیت سینماها عنوان کرد.

وی همچنین افزایش سطح کیفیت فیلم های تولید شده در سینماهای کشور و ارائه موضوع های اجتماعی جدید در داستانهای فیلم های سینمایی را از دیگر عوامل اقبال مردم به سینماهای استان دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین به روند فیلم سازی و فعالیت هنرمندان این عرصه در استان اشاره کرد و گفت: ۱۰ فیلم کوتاه توسط فیلمسازان استانی ساخته شد که کارنامه خوبی را برای سینمای استان بدست آورد.

شالویی ادامه داد: از این ۱۰ فیلم برخی نیز درجشنواره های مختلف سینمایی شرکت و موفق به دریافت جوایزی شدند.

وی کمبود منابع مالی و همچنین نبود حامی مالی را پاشنه آشیل هنرمندان و فیلم سازان استان برشمرد و گفت: تولید این فیلم های کوتاه با همکاری انجمن سینما جوان استان ممکن شد.

شالویی برگزاری جشنواره فیلم وارش را نگینی بر انگشتر سینمای مازندران دانست و ادامه داد:  متاسفانه این جشنواره به مدت چهار سال به دلیل کمبود منابع مالی برگزار نشد. جشنواره فیلم کوتاه وارش از اصیل ترین جشنواره های سینمایی کشور است و امیدواریم  که امسال نهمین دوره از این جشنواره در استان برگزار شود.

شالویی اعلام کرد: آموزش به هنرمندان و فیلم سازان استان برای ارتقای سطح کیفی و کمی آثار از اهداف و سیاست های اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران است که به طور جدی دنبال خواهد شد.

وی اظهار کرد: سال گذشته از اساتید نامی و پیشکسوت کشور مانند احمد ضابطی جهرمی مستندساز و تدوینگر و احمد الستی پژوهشگر سینما، مترجم و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران برای آموزش فیلم سازان مازندران دعوت شد و دوره های آموزشی خوبی برگزار گردید .

شالویی ابراز امیدواری کرد که این روند در سالهای آینده نیز ادامه داشته باشد تا شاهد ارتقای سطح فیلمسازی هنرمندان استان شویم.

مدیرکل ارشاد مازندران ساماندهی و رسیدگی و حمایت از هنرمندان عرصه سینما را در جهت ترقی هنرهفتم استان الزامی برشمرد و گفت: سال گذشته برای نخستین بار در استان مازندران انجمن فیلم سازان شمال تاسیس شد که وظیفه پیگیری امور صنفی فیلم سازان استان را بر عهده گرفت. شالوئی افزود: از دیگر وظایف این انجمن پیگیری مسائل مربوط به تولید فیلم، اخذ مجوز ، برنامه های آموزشی، پیگیری امور حقوقی فیلم سازان و جذب حامی مالی است که در اساسنامه این انجمن تعریف شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته هفته فیلم کودک در مازندران با حضور آثار مطرح کشور برگزار شد چهار فیلم از بهترین آثار سینمای ایران اکران شد. نمایش برخی فیلم های حوزه کودک با حضور کارگردانهای آنها برگزار شد و در همان روز از این هنرمندان تجلیل به عمل آمد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>