سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ مهر ۱۳۹۷ در ۹:۲۷ ق.ظ چاپ مطلب

یدالله صمدی کارگردان سینما و تلویزیون درگذشت + پیام‌های تسلیت

yadollah-samadi

یدالله صمدی نویسنده کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون سه‌شنبه سوم مهرماه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سوره سینما، یدالله صمدی نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون که مدتی قبل برای پیوند کبد در بیمارستان بستری شده بود عصر روز سه‌شنبه سوم مهرماه درگذشت.

علت درگذشت وی ایست قلبی اعلام شده است. زمان تشییع پیکر وی متعاقبا اعلام می شود.

صمدی ساخت فیلم هایی چون «معجزه خنده»، «آپارتمان شماره سیزده» ، «مردی که زیاد می دانست» و سریال «شوق پرواز» را در کارنامه دارد.

پیام تسلیت رئیس سازمان سینمایی

محمد مهدی حیدریان در پیامی درگذشت یدالله صمدی کارگردان مطرح سینمای ایران را تسلیت گفت. متن پیام رئیس سازمان سینمایی به شرح زیر است:

«هوالباقی»

یدالله صمدی، کارگردان خلاق، هنرمند علاقمند و متعهد به فرهنگ بومی و ملی چشم از دار فانی بست و به شوق دیدار حضرت حق رو به دیار باقی نمود.

آثار بیاد ماندنی او برای همیشه بخشی از تاریخ سینمای انقلاب اسلامی خواهند ماند. این ضایعه را به خانواده محترم ایشان، اهل فرهنگ و هنر و به ویژه سینماگران گرانقدر تسلیت عرض می نمایم.

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت کارگردان سینما «یدالله صمدی» را تسلیت گفت. در پیام علیرضا تابش آمده است:

«در نهایت اندوه و تأسف، سینمای ملی و نوین ایران اسلامی، «یدالله صمدی» یکی از پیشگامان و هنرمندان ارزشمند خود را که با تکیه بر توانایی خویش، قله‌های رفیعی را در جذب مخاطب فتح کرده بود، از دست داد.

بی شک، مجموعه آثار آن مرحوم، بازگوکننده هویت و فرهنگ اصیل و بومی سرزمینی بود که ریشه در جان سترگ و تنومند باورها و اعتقادات دوستدارانش داشت.

وی مدیرعامل خانه سینما و ریاست کانون کارگردانان سینمای ایران را نیز بر عهده داشت که برای هنرمندان خدمات شایسته‌ای را به ثمر نشاند.

ضمن عرض تسلیت و تعزیت به خانواده شادروان صمدی و هنرمندان سینما، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم، علو درجات را مسئلت می‌کنم‌.»

پیام تسلیت کانون کارگردانان سینمای ایران

«هوالباقی»

بازگشت همه به سوی اوست

با تاسف و دریغ کانون کارگردانان سینماى ایران عزادار کارگردان صاحب نام و با سابقه سینمای ایران زنده یاد یدالله صمدی است.

فیلمسازى که با ساخت فیلم هائی به یادماندنی و در کنار خلق خاطره جمعى مان ، خدمات ارزنده صنفى اش به عنوان رئیس کانون کارگردانان و مدیرعامل خانه سینما هیچ گاه از یادها نخواهد رفت.

کانون کارگردانان سینماى ایران این ضایعه جبران ناپذیر را به خانواده محترم صمدی، جامعه ی  سینمائی کشور، دوستداران سینما و اهالی فرهنگ ایران زمین تسلیت مى گوید و براى روحش طلب آمرزش دارد.

شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران

پیام تسلیت مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه ای اوج

«به نام بخشاینده غفار»

جامعه سینمایی کشور در روزهای نخستین پاییز امسال، گرد غم دید و به سوگ کارگردان خوشنام و نجیبی نشست. کارگردان آرام و بی حاشیه ای که برای ما یادگارهایی ماندنی بر جا گذاشت و حاصل عمر هنری ش را نذر سردار محبوب خلبان، شهید والامقام عباس بابایی کرد تا جوانان این سرزمین چشم به قاب تلویزیون بدوزند و روایت قهرمان دلاوری را تماشا کنند که نگاهش، روش و منش‌ش و استواری و ثبات قدمش او را آسمانی کرد تا ما در گنجینه درخشان انقلاب اسلامی نام نامی عباس بابایی به شوق‌ناکیِ او برای پرواز به یاد بیاوریم و تصویرگر نجیب این اثر ماندگار را از یاد نبریم.

ضایعه درگذشت این کارگردان بنام را به سینمای ایران زمین تسلیت گفته و از خداوند عزیز غفار مسئلت داریم تا روح مرحوم یدالله صمدی را با شهید بابایی محشور نماید.

سوره سینما درگذشت این هنرمند را به جامعه هنری و خانواده ایشان تسلیت می گوید.

منبع: خبرگزاری مهر


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>