سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ مهر ۱۳۹۷ در ۱۲:۴۷ ب.ظ چاپ مطلب
یوسف جعفری به سوره سینما گفت:

«سوزن» فانتزی کودکانه دهه شصتی است/ مستند-انیمیشن فرصتی برای تعامل مذهبی با مخاطب

soozan

یوسف جعفری معتقد است مستند-انیمیشن های کوتاه فرصت مناسبی برای تعامل با مخاطب و ارائه اطلاعات مذهبی و اجتماعی است.

یوسف جعفری که مستند-انیمیشن های «سیره علما» را برای پخش تلویزیونی ماه رمضان داشت درباره تازه ترین فعالیت های خود به خبرنگار سوره سینما گفت: مراحل پایانی فیلم کوتاه «سوزن» محصول باشگاه فیلم سوره را در دست داریم که یک کمدی فانتزی کودکانه دهه شصتی است و قصه یک  گروه جهادی را روایت می کند که برای کمک رسانی به روستاها می روند و خدمات پزشکی و آموزش فرهنگی ارائه می دهند اما در بدو ورود متوجه می شوند که در روستا هیچ بچه ای نیست چراکه همه شان از ترس واکسن پنهان شده اند.

وی افزود: این اثر یک کار کوتاه ۲۵ دقیقه ای است و به زودی آماده نمایش خواهد شد. هنوز درباره پخش تلویزیونی آن تصمیم گیری نشده است اما به زودی برای حضور در جشنواره ها اقدام خواهیم کرد. هنرمندان این کار بازیگران تئاتری به اضافه تعداد بسیاری از خردسالان هستند.

جعفری که در در سال گذشته دو اثر مستند انیمیشن «خاطرات رضاخانی» و «سیره علما» را روی آنتن تلویزیون داشت درباره سبک کاری خود توضیح داد: این شیوه یک فرم در فضای مستند است که نسبت به سایر فرم ها جدیدتر محسوب می شود. اولین کاری که در این قالب کار کردم «ایماج» نام داشت و سال ۹۲ کلید خورد که خاطره ای از بازی های آسیایی ۱۳۵۳ تهران را روایت می کرد و در واقع تصور کودک از نگاه کردن به تمبرها بود.

وی ادامه داد: پس از آن پروژه های دیگری در این قالب انجام دادم تا اینکه مرکز مستند سوره کار رضاخان را به من پیشنهاد داد که بهمن ماه سال پیش رونمایی شد. از آنجا که خوشبختانه کار مورد توجه قرار گرفت بنا شد تا برای معرفی بیشتر شخصیت های برجسته دینی از این سبک استفاده کنیم و به این ترتیب مستند انیمیشن های «سیره علما» رقم خورد که ماه رمضان امسال در شبکه های مختلف تلویزیونی دیده شد.

یوسف جعفری عنوان کرد: با توجه به نتیجه های خوبی که حاصل شد به خصوص در «خاطرات رضاخانی» احتمال می رود امسال در همین سبک دوره دوم پهلوی را با تمرکز بر محمدرضا پهلوی را به تولید برسانیم. این سبک کار علاوه بر پخش تلویزیونی به خاطر کوتاه بودنش در فضاهای مجازی هم کاربرد دارد و می تواند فرصت خوبی برای اطلاع رسانی و آگاهی در ژانرهای متفاوت باشد.

وی اشاره کرد: البته بسته به اینکه چه چه نوع هدفگذاری در زمینه مخاطب و رسانه انجام می شود می تواند مدت زمان آن بیشتر یا کمتر باشد. این سبک تعامل مردم با اطلاعات مذهبی را بیشتر فراهم می کند و در قالب ۲ دقیقه می توان در فضای مجازی بیشتر طرفدار خواهد داشت. تجربه نشان داده است می توانیم هم در فضاهای مذهبی و هم اجتماعی از این قالب استفاده کنیم.

جعفری درباره دیگر فعالیت های خود نیز گفت: علاوه بر این ها از ابتدای سال کار تیزرهای فرهنگی را شروع کردم و این روزها تبلیغ اپلیکیشن ایران صدا را در تلویزیون دارم و موفقیتی که از آن حاصل شد امروز بخشی از کار ما را به انجام سفارش های تبلیغاتی تبدیل کرد و به زودی هم کتاب «خاطرات سفیر» و یک  اپلیکیشن آنلاین کتابخانه عمومی را در دست خواهیم داشت. این نوع کار را به خاطر ایده پردازی های جدید و خلاقانه بسیار دوست دارم چون باید همیشه به روز باشد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>