سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ تیر ۱۳۹۲ در ۸:۴۱ ق.ظ چاپ مطلب
مجید واشقانی:

تلویزیون و سینما فرقی ندارد، نوع نقش مهم است

majid-vasheghani

بازیگر مجموعه «مسیر انحرافی» تاکید کرد کوشیده در این سال‌ها نقش‌هایی متفاوت بازی کند.

بازیگر مجموعه «مسیر انحرافی» تاکید کرد کوشیده در این سال‌ها نقش‌هایی متفاوت بازی کند.

مجید واشقانی که در مدت اخیر بسیار پرکار بوده به سوره سینما گفت: در چند سال اخیر ۸ اثر متفاوت با نقش های متفاوت بازی کردم تا در یک کاراکتر خاص باقی نمانم. به نظرم خود نقش اهمیت بسیار بیشتری از مدیوم نمایش دهنده آن دارد. در سه چهار سال گذشته به سبب دوستی نزدیکی که با بهرنگ توفیقی دارم و همچنین اخلاق حرفه‌ای و کاربلدی او، همیشه در کارهایش بازی می‌کنم و حتی دو فیلم آخر را بدون خواندن فیلمنامه قبول کردم. «مسیر انحرافی»، «دسته بازنده‌ها»، «دومینو» و «زاپاس» از جمله همکاری های من با ایشان است.

واشقانی در مورد نقش خود درباره فیلم «زاپاس» توضیح داد: من و کامبیز دیرباز دو همخانه هستیم که  کمی شیطنت داریم و به اتفاق یکدیگر دست به کارهای خلافی در سطح شهر می زنیم. به طور کلی یک فضای شیرین و کمدی خلق شده و من خیلی دوستش دارم. اتفاقا نقش من در این فیلم اصلا بلند نیست، اما به نظرم تاثیرگذاری زیادی دارد.

این بازیگر که هم اکنون مشغول بازی در یکی از اپیزودهای سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» است، اضافه کرد: کارگردانی اپیزود من در سریال «شاید برای …» بر عهده مسعود بابائیان است. ایشان هم از دوستان قدیمی من به حساب می آید و سال قبل برای او در  «زیر گنبد کبود» را بازی کردم.

مجید واشقانی درباره دیگر فعالیت های خود توضیح داد: از اواخر اسفند تا ۱۴ فروردین در «سربازان سرزمین من» بازی کردم که کارگردانی آن را حامد خیری بر عهده داشت. در این فیلم تلویزیونی با نرگس محمدی و سمانه پاکدل همبازی بودم. لوکیشن ما در شهر خوی بود و فضای آن درباره دفاع مقدس و اوایل انقلاب بود. نکته جالب توجه این کار این بود که من دو نقش را بازی می کنم. نقش یک جوان و پدر  او در سکانس های فلاش بک.

بازیگر «مسیر انحرافی» افزود: سریال‌های «هوش سیاه» و «ماتادور» تلاش من برای نشان دادن توانایی‌ام در نقش‌های کمدی بود تا جنبه های دیگر از توانایی خود را نشان دهم. زمستان سال گذشته در یکی از اپیزودهای «شاید برای …» به کارگردانی احمد معظمی بازی کردم که با امیرمحمد زند همبازی شدم. همیشه تلاش کردم در نقش‌های متفاوت ظاهر شوم و پیرو همین تصمیم با کارگردان های جوانی مثل فرهاد نجفی کار کردم که مطمئن هستم با پخش شدن سریال همه متوجه خواهند شد او چه کارگردان ساختارشکن و توانایی است و  قدرت جذب مخاطب را دارد.

این بازیگر جوان ادامه داد: واقعا فکر می کنم بازی در سینما و تلویزیون چندان اهمیتی ندارند و اگر بازیگری ببیند بازی در فلان پروژه به او قدرت عمل می‌دهد، بهتر است بپذیرد. این موضوع باعث می شود در آینده حق انتخاب بیشتری برای بازی‌های بعدی اش داشته باشد، کارگردان ها از طریق این تجربه‌های متفاوت ویژگی‌های خوب فیزیکی، چهره و بیان یک بازیگر را از همه جهات می شناسند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>