سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ تیر ۱۳۹۲ در ۱۰:۱۶ ق.ظ چاپ مطلب
مردم به استقبال کارگردان اسکاری رفتند/

اصغر فرهادی دیشب به ایران بازگشت

asghar-farhadi

کارگردان اسکاری ایران که مدتی پیش جایزه بهترین بازیگری را برای فیلم «گذشته» از جشنواره کن دریافت کرد شامگاه سه شنبه ۱۸ تیرماه به ایران آمد.

کارگردان اسکاری ایران که مدتی پیش جایزه بهترین بازیگری را برای فیلم «گذشته» از جشنواره کن دریافت کرد شامگاه سه شنبه ۱۸ تیرماه به ایران آمد.

سوره سینما- سایت بانی فیلم نوشت: اصغر فرهادی با استقبال نزدیکان خود در فرودگاه امام خمینی (ره) به وطن برگشت. فرهادی همچنین با دوربین برنامه تلویزیونی «هفت» به گفتگو پرداخت. وی با تعدادی از مردم و علاقمندانش که در فرودگاه حاضر بودند،خوش و بش کرد و حتی با وجود خستگی ناشی از سفر به درخواست برخی از آنان برای دادن امضا با خوشرویی پاسخ مثبت داد.

خبر دیگر اینکه پاسپورت فرهادی هنگام ورود به فرودگاه به دلیل بروز برخی سوءتفاهمات توسط ماموران گرفته شد که سپس به وی بازگردانده شد. گویا از فرهادی خواسته شده که در آینده برای ارائه پاره‌ای از توضیحات مراجعه کند. فرهادی تنها کارگردان ایرانی است که موفق به کسب جایزه اسکار برای کارگردانی فیلم «جدایی نادر از سیمین» در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان شده است. او همچنین نامزد دریافت همین جایزه برای فیلمنامه غیراقتباسی فیلم خود بود. وی همچنین اولین فیلمساز ایرانی است که برنده جایزه بهترین فیلم خارجی در جشنواره گلدن گلوب سال ۲۰۱۲ میلادی به خاطر کارگردانی و نویسندگی این فیلم شد.

در نظرسنجی مجله تایم، وی رتبه چهارمین شخصیت تاثیرگذار در میان ۱۰۰ شخصیت برتر سال ۲۰۱۲ را کسب کرد و در نهایت به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره تأثیرگذار سال ۲۰۱۲ از سوی این مجله معرفی شد. او این روزها فیلم “گذشته” را روی پرده سینماهای کشور دارد. این فیلم در جشنواره کن موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>