سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ آذر ۱۳۹۷ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

رضا مقصودی: بررسی آثار با ذره‌بین و نگاه تربیت‌شده سینمایی اهمیت دارد

reza-maghsoodi

رضا مقصودی کارگردان «خجالت نکش» گفت: منتقد با ذره‌بین و نگاه تربیت‌شده سینمایی می‌تواند اثر را مورد بررسی قرار دهد و نکته‌هایی را در فیلم ببیند و درک کند که شاید هر مخاطبی آن را نتواند ببیند.

به گزارش سوره سینما، رضا مقصودی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «خجالت نکش» در خصوص این فیلم و نظرات منتقدان اظهار داشت: احساس می‌کنم منتقدان خیلی علاقه‌مند به فیلم کمدی نیستند، چون معیارهایشان را نمی‌دانم، اما به نظرم «خجالت نکش» کمدی خوبی است که مورد توجه مردم واقع شده که بسیار برایم با ارزش است.

نویسنده «لیلی با من است» در ادامه افزود: من سینما را با خواندن نقدها آغاز کردم و همیشه نقدها به من کمک کردند و برایم اهمیت دارد. منتقد با ذره‌بین و نگاه تربیت شده سینمایی می تواند اثر را مورد بررسی قرار دهد و نکته‌هایی را در فیلم ببیند و درک کند که شاید هر مخاطبی آن را نتواند ببیند.

کارگردان «خجالت نکش» با بیان این که همیشه نقدها و نظرات منتقدانی از نسل قدیم همچون هوشنگ گلمگانی، خسرو دهقان و عزیزالله حاجی مشهدی برایش اهمیت داشته اظهار داشت: از نسل جدید نیز امیر پوریا، سعید عقیقی به نظرم صاحب نظر هستند و حتی درباره فیلم «خجالت نکش» با هم گفتگو کردیم و همیشه به نقدهایش درباره کارهایم توجه دارم.

او عنوان داشت: منتقدان نظرات و دیدگاه های متفاوتی با هم دارند و هر کس زاویه دید خود را دارد که ممکن است نتیجه متفاوتی داشته باشد. شاید برای یک منتقد مسائل اجتماعی و برای منتقدی دیگر ساختار اهمیت داشته باشد.

او در پایان گفت: فیلم و اثر هنری ساخته می شود و منتقد آن را نقد می کند، صاحب اثر نقدها را مطالعه می‌کند و کار خود را ارزیابی می‌نماید، این ارتباط فیلم ساز و منتقد به شیوه طبیعی از اول تاریخ هنر وجود داشته و صحیح پیش می‌رود.