سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ آذر ۱۳۹۷ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

نرگس آبیار: «سرو زیر آب» به موقع ساخته شد/ سینما باید بیشتر به شهدای اقلیت بپردازد

narges-abyar

نرگس آبیار توجه به شهدای اقلیت و نقش پررنگ آنها در سال‌های دفاع مقدس را امتیاز فیلم سینمایی «سرو زیر آب» می‌داند.

به گزارش سوره سینما، نرگس آبیار کارگردانی که در آثارش همیشه زندگی شهدا و خانواده هایشان را به تصویر کشیده، گفت: کارگردان‌هایی که درباره خانواده شهدا فیلم می‌سازند دغدغه روایت حقایق درباره زندگی آنها را دارند. هنرمند واقعی کارش را بلد است و می‌داند که از چه حرف می‌زند و چگونه این حرف را در قالبی جذاب به مخاطب ارائه می‌دهد تا روی او تاثیر بگذارد.

این کارگردان ادامه داد: موضوع مورد بحث فیلم باید چالش برانگیز باشد و در ذهن مخاطب پرسش ایجاد کند. خوشحالم که ما در اکثر آثار سینمای دفاع مقدس به چنین جایگاهی رسیده‌ایم و «سرو زیر آب» از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین می توان گفت هنرمند خوب در هر شرایطی تاثیر خود را خواهد گذاشت.

کارگردان «شیار ۱۴۳» گفت: فیلم «سرو زیر آب» را دوست داشتم، از این جهت که نشان می دهد هموطنان اقلیت مذهبی در کنار همه ما درگیر جنگ بودند و از جان و زندگی‌شان برای میهن مایه گذاشتند. توجه به این مساله قابل توجه است و ارزش‌های «سرو زیر آب» را بیشتر می‌کند. این امتیاز من را تحت تاثیر قرار داد.

sarv2

آبیار در پایان گفت: پیش از این در آثار مستند بارها به شهدای اقلیت پرداخته بودیم اما متاسفانه در سینما خیلی کم سراغ این عزیزان رفتیم. اگر هم پیش آمده بود که در سینمای داستانی از آنها یادی شود متاسفانه بیشتر در حاشیه بودند، در صورتی که قصه های زیادی در تاریخ این مرز و بوم خلق کرده‌اند. «سرو زیر آب» یک فیلم به جا و به موقع بود و امیدوارم باز هم در سینما با آثارمان یاد شهدای اقلیت و خانواده‌های آنها را گرامی بداریم.

فیلم سینمایی «سرو زیر آّب» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر با بازی مینا ساداتی، بابک حمیدیان، رضا بهبودی، مهتاب نصیرپور، مسعود رایگان و … توسط موسسه بهمن سبز پخش می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>