سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ تیر ۱۳۹۲ در ۱:۴۲ ب.ظ چاپ مطلب
به همت شهرداری تهران/

پردیس ملت رایگان میزبان معلولان می‌شود

pardis-mellat

معلولان از این پس می‌توانند در پردیس سینمایی ملت رایگان فیلم تماشا کنند.

معلولان از این پس می‌توانند در پردیس سینمایی ملت رایگان فیلم تماشا کنند.

سوره سینما- در جشن موسسه نیکوکاری رعد الغدیر که عصر پنجشنبه ۲۰ تیرماه برگزار شد سیدهادی منبتی مدیر عامل موسسه تصویر شهر اعلام کرد که حسب مذاکرات اولیه با موسسه رعد الغدیر معلولین و توان یابان عزیز می توانند به طور رایگان از امکانات نمایش فیلم در پردیس سینمایی ملت بهره مند شوند.

به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در مراسم جشن رمضان موسسه رعد الغدیر که پنجشنبه در تالار کوثر دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با حضور پرشور خیرین و توان یابان همراه بود، سیدهادی منبتی مدیرعامل موسسه تصویر شهر، محمد آفریده تهیه کننده، بهزاد رسول زاده کارگردان، مهندس علی سلطان زاده مدیرعامل موسسه نیکوکاری رعد الغدیر، علیرضا آتشک مدیراجرایی موسسه نیکوکاری رعدالغدیر و حمیدرضا پگاه بازیگر سینما و تلویزیون در این برنامه حضور داشتند.

این مراسم در ساعت ۱۸:۳۰ با قرائت آیاتی چند از کلام خدا و با اجرای خوب مهدی ساعی برگزار شد. که در طول اجرای برنامه سه نفر از توان یابان در گوشه ای از سن مشغول کار زنده هنری بودند و صحنه با کارهای زیبای معلولین در زمینه های مختلف آذین شده بود. مراسم با نمایش فیلم مستند بازگویی یک خاطره به کارگردانی بهزاد رسول زاده آغاز شد. این فیلم که از تولیدات موسسه تصویر شهر و از مجموعه مستند روشنایی های شهر به تهیه کنندگی محمد آفریده است به روایت زندگی زینب ذوالفقاری و هادی زارعی از توان یابان موسسه رعد الغدیر به زبان خودشان می پردازد.

پس از نمایش فیلم از سیدهادی منبتی، محمد آفریده، بهزاد رسول زاده، مهندس علی سلطان زاده و حمیدرضا پگاه خواسته شد که روی سن بیایند و جوایز زینب ذوالفقاری و هادی زارعی را اهدا کنند. که مبلغ ۱۰ میلیون ریال به هرکدام از این عزیزان اهدا شد. در ادامه مجری برنامه از حمیدرضا پگاه به عنوان یکی از هنرمندان خیری که مدتهاست با این مرکز همکاری مستمر داشته است تشکر و قدردانی کرد و از سیدهادی منبتی خواست تا به پشت تریبون بیایند و به عنوان مدیرعامل موسسه تصویر شهر و سرمایه گذار فیلم چند کلامی را با دوستان حاضر در جمع صحبت کند.

منبتی ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: بسیار خوشحال هستم این سعادت نصیب بنده شده است که بواسطه نمایش این مستند در خدمت دوستان گرانقدر باشم و از نزدیک با فعالیت های نیکوکارانه موسسه رعدالغدیر آشنا شوم و در همین جا اعلام می کنم با توجه به مذاکرات اولیه که با آقای مهندس سلطان زاده انجام گرفته قرار است توافقنامه ای با این موسسه خیریه منعقد شود مبنی براینکه معلولین و توان یابان عزیز بتوانند از امکانات نمایش فیلم در سالن های پردیس سینمایی ملت به طور رایگان بهره مند شوند. در حاشیه این مراسم از طرف موسسه رعد الغدیر تابلوی سیمرغی که توسط دستان هنرمند توان یابان این مرکز بر روی چوب نقش بسته بود توسط حمیدرضا پگاه به وی اعطاء شد.

در پایان بهزاد رسول زاده کارگردان مستند بازگویی یک خاطره گفت: من هم به نوبه خود بسیار خوشحال هستم که توانسته ام با ساخت این اثر قدمی مثبت در جهت بهبود جامعه معلولین بردارم و از همه دوستانی که در این راه بنده را حمایت کردند تشکر می کنم. که از طرف موسسه رعدالغدیر تابلوی سیمرغی نیز به وی اهدا گردید. مراسم پس از صرف افطاری در محوطه دانشکده در ساعت ۲۲ به پایان رسید.