سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ آذر ۱۳۹۷ در ۱:۱۸ ب.ظ چاپ مطلب
جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره کودکآنلاین مطرح شد:

ضریب نفوذ مطلوب کودکآنلاین و آمار جالب توجه متقاضیان شرکت در جشنواره

koodakonline-neshast

جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره کودکآنلاین با حضور سیدجمال هادیان، علیرضا تابش، حبیب ایل بیگی، اعضای شورای سیاستگذاری و دبیران بخش‌های مختلف این جشنواره در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری جشنواره وب سری و فیلم کوتاه کودکآنلاین، در ابتدای این جلسه سیدجمال هادیان دبیر جشنواره کودک آنلاین با اشاره به این که دبیرخانه جشنواره کودکآنلاین خارج از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همراهی همراه اول تجهیز شده و آغاز به کار کرده، تصریح کرد: تاکنون استقبال خوبی از سوی ایده‌پردازان و فیلمسازان صورت گرفته است.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در این جلسه با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین وظایف بنیاد فارابی تولید محتوا در حوزه سینمای کودک و حمایت از حرکت های فرهنگی در این حوزه است، گفت: رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جشنواره ایجاد نگاه تخصصی به شبکه‌های اجتماعی است که همین موضوع فرصت مناسبی برای گفتمان‌سازی محسوب می‌شود و به همین بهانه متخصصان حوزه رسانه می‌توانند دیدگاه خود را در این زمینه مطرح کنند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بیان کرد: برگزاری این جشنواره زمینه آموزش به والدین را فراهم می‌کند و موجب تقویت دیدگاه‌های انتقادی کودک در فضای مجازی می شود و امید ما بر این است که این جشنواره کودکآنلاین آرام‌آرام راه خود را میان مردم پیدا کند.

در این نشست خسرو سلجوقی مشاور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخشی از سخنان خود به بیان پیشنهادی برای برگزاری بهتر جشنواره پرداخت و گفت: پیشنهاد من به همراه اول این است که این اپراتور یک دستورالعمل مشخص را روی سایت خود قرار دهد تا با ایجاد انگیزه برای علاقمندان. تداوم این حرکت را مشاهده کنیم.

در این جلسه حسین شیخ‌الاسلامی دبیر محتوایی جشنواره ضمن ارائه یک گزارش، گفت: ضریب نفوذ جشنواره در حال حاضر وضعیت مطلوبی دارد چرا که امروز بیشتر جامعه هدف ما از وجود چنین جشنواره‌ای اطلاع دارد اما، موضوع اصلی این است که آن‌ها دقیق نمی‌دانند که موضوع اصلی چیست، به همین دلیل ثبت‌نام برای بخش فیلم کوتاه دو برابر بخش وب سری و ایده بوده است.

شیخ‌الاسلامی اظهار داشت: امید ما این است که همه ذی‌نفعان قدم به قدم به ما برای شکل گرفتن این حرکت کمک کنند.

دبیر محتوایی جشنواره کودک آنلاین با اشاره به لزوم دعوت متخصصان از خارج از کشور گفت: صحبت‌هایی شده است تا برخی متخصصان مشهور به ایران سفر کنند.

صادق زنگنه دیگر عضو شورای سیاستگذاری در این نشست درباره اهمیت جذب دانش‌آموزان در این جشنواره صحبت کرد و گفت: ما کار خود را با جلساتی با مدیران وزارت ورزش و جوانان آغاز کردیم و قرار است تا با معرفی سمن‌های مربوط به فضای مجازی  پیگیر آموزش و توجیه اهداف جشنواره در شهرستان‌ها باشیم.

علی محمدزاده مسئول روابط عمومی جشنواره کودکآنلاین نیز در این نشست با اشاره به تفاوت رویکرد جشنواره در بخش روابط عمومی گفت: مجموعه روابط عمومی جشنواره کودکآنلاین هدف گذاری مشخصی برای ادامه مسیر دارد.

او اظهار داشت: برای این جشنواره تولید محتوا یک اصل مهم است و روابط عمومی جشنواره مصمم است برای جذب مخاطب هدف، مسیری جدیدتر را ترسیم کند.

در بخش دیگری از این نشست که به ارائه گزارش دبیران بخش ها اختصاص داشت، طیبه فلکیان دبیر اجرایی جشنواره با بیان اینکه روند دریافت آثار تاکنون به خوبی انجام شده است، ادامه داد: تا به امروز ۹۴ فیلم و ۴۱ ایده در جشنواره ثبت‌نام‌شده است که با توجه به نوپا بودن این رویداد، رقم قابل قبولی است.

مصطفی مصطفوی دیگر عضو شورای سیاستگذاری و دبیر بخش مارکتینگ جشنواره نیز با ارائه توضیحاتی درباره تفاوت این جشنواره نسبت به دیگر جشنواره‌هایی که در کشور برگزار می‌شود، گفت: تلاش ما در این جشنواره این بوده است که یک ادبیات جدید را در جامعه جا بیاندازیم. در این جشنواره قرار نیست به تولید محتوا به عنوان یک شغل برای یک نهاد یا شرکت نگاه کرد بلکه باید تولید محتوا تبدیل به کسب و کاری پایدار و درآمدزا شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>