سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ تیر ۱۳۹۲ در ۹:۴۴ ق.ظ چاپ مطلب
آغاز تصویربرداری «کلاه پهلوی»/

نویدی: توجه به تاریخ طراحی گریم «کلاه پهلوی» را جلو برد

Mahin-navidi

مهین نویدی خصوصیات کاراکترها و توجه به تارخ را عوامل مؤثر در شکل‌گیری طراحی گریم مجموعه «کلاه پهلوی» دانست.

مهین نویدی خصوصیات کاراکترها و توجه به تاریخ را عوامل مؤثر در شکل‌گیری طراحی گریم مجموعه «کلاه پهلوی» دانست.

مهین نویدی طراح گریم به سوره سینما گفت: این روزها طراح گریم فیلم «لاله» هستم. تصویربرداری بخش‌هایی از مجموعه «کلاه پهلوی» از چند روز آینده آغاز می‌شود و حدود یک ماه طول می‌کشد. فیلم سینمایی «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند»، «گزارش یک جشن» و «عملیات مهد کودک» را آماده نمایش دارم.

وی درباره مرحله تحقیق و پژوهش طراحی گریم مجموعه «کلاه پهلوی» گفت: بازه تاریخی این مجموعه ۱۳۰۹ تا ۱۳۲۰ بود. قبل از کشف حجاب پوشش افراد سنتی و شبیه زمان قاجار است. مثلا زنها ابروهای پهن و بلند دارند و مردهای لباس‌های قاجاری. بعد از کشف حجاب توجه ما بر این بود که پوشش زن‌ها را شبیه مدل غربی کنیم.

نویدی افزود: ویژگی کاراکترها ما را در طراحی گریم مخصوص به آن کاراکتر کمک می‌کرد. مثلا همسر «سمسام» با بازی شقایق فراهانی و همسر «کریم» با بازی سارا خوئینی‌ها تحت تأثیر «بلانچ» که کاراکتری کاملا غربی بود بودند بنابراین به نوعی دنباله‌رو این شخصیت محسوب می‌شدند بدون اینکه از خودشان اندیشه مستقلی داشته باشند. همین ویژگی و جزئیات رفتاری این دو شخصیت گریم آنها را متفاوت کرد. زنهایی که کشف حجاب را پذیرفتند را شبیه مدل غربی گریم کردیم و زنهای مذهبی که زیر بار کشف حجاب نرفتند را فقط متعادل سازی کردیم.

نویدی طراح گریم فیلم‌های «مهمان مامان»، «شکار روباه»، «مربای شیرین» و … بوده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>