سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ تیر ۱۳۹۲ در ۹:۵۳ ق.ظ چاپ مطلب
ساخت فیلم کوتاه با موضوع خانواده/

دوست دارم فیلم اولم را با حوزه هنری بسازم/ بعد از «حنانه» به من اعتماد کردند

dariush-ghazbani

کارگردان برگزیده هشتمین جشنواره دینی «رویش» از ساخت اولین فیلم سینمایی‌اش به نام «پارکینگ» خبر داد.

کارگردان برگزیده هشتمین جشنواره دینی «رویش» از ساخت اولین فیلم سینمایی‌اش به نام «پارکینگ» خبر داد.

داریوش غذبانی برنده تندیس زرین بهترین فیلمنامه داستانی از هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: به همراه یکی از دوستانم مشغول نگارش فیلمنامه اولین فیلم سینمایی‌ام هستم. سعی می‌کنم تا پایان شهریور ماه نگارش را به پایان برسانم و اوایل پاییز فیلم را کلید بزنم.

وی افزود: این فیلمنامه اجتماعی و با موضوع جوانان است. داستان چند دانشجوی پزشکی که به یک میهمانی دعوت می‌شوند بدون اینکه بدانند مناسبت مهمانی چیست. در این مهمانی اتفاقی می‌افتد که هیچکس انتظارش را ندارد. خیلی علاقمندم که اولین فیلم سینمایی‌ام را با حوزه هنری بسازم. اما حوزه هنری معیارهایی دارد که باید فیلمنامه با آن همسو باشد.

این کارگردان گفت: چند طرح پیش از این به حوزه هنری ارائه دادم که ظاهرا تناسبی با اهداف مورد نظر حوزه نداشت. به هر حال همکاری با این نهاد را دوست دارم و قبلا آن را تجربه کرده‌ام. فیلم کوتاه داستانی «ماجرای آن روز» را به تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان بوشهر ساختم که در جشنواره‌های مختلف با استقبال زیادی همراه شد.

غذبانی گفت: نام موقت فیلمنامه اولین فیلم بلندم «پارکینگ» است. برای تولید این فیلم سه راه پیش رو دارم. اول اینکه حمایت ارگانها و نهادهایی مثل حوزه هنری را جذب کنم که اگر موفق به این کار شوم اتفاق خوبیست. دوم اینکه نظر یک تهیه‌کننده خصوصی را جلب کنم و اگر هیچکدام از این دو را میسر نشد فیلم را به هر ضرب و زوری که باشد می‌سازم و در واقع پارتیزانی عمل می‌کنم. کار دیگری بلد نیستم بنابراین به هر صورتی که هست برای ادامه مسیر فیلمسازی‌ام تلاش می‌کنم.

این کارگردان درباره تولید یک فیلم کوتاه داستانی گفت: انجمن دفاع مقدس بعد از دیدن فیلم کوتاه «حنانه» که در هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» دیده شد به من اعتماد کرد و پیشنهاد ساخت یک فیلم کوتاه داستانی با موضوع دفاع مقدس را ارائه کرد. در حال حاضر طرحی در ذهن دارم که باید فیلمنامه‌اش را بنویسم و احتمالا پاییز آن را می‌سازم.

وی گفت: این طرح درباره زوجی است که زمان جنگ در منطقه مرزی زندگی کرده‌اند، زن در اثر تنفس گازهای شیمیایی دچار مشکل تنفسی و نازایی است. این مسئله کانون خانواده‌شان را تهدید کرده است و آنها برای حفظ زندگی‌شان به سفری می‌روند. اگر فیلم قبل از آغاز نهمین جشنواره «رویش» ساخته شود قطعا یکی از گزینه‌ها برای ارائه این فیلم کوتاه جشنواره «رویش» خواهد بود.