سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ آذر ۱۳۹۷ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

معرفی هیأت انتخاب و داوری بخش فیلمنامه‌ سومین جشنواره فیلم کوتاه «موج»

mowj-kish

طی احکامی جداگانه از سوی ابراهیم حصاری دبیر سومین جشنواره فیلم کوتاه موج، اسامی اعضای هیأت انتخاب و داوری بخش فیلمنامه‌ این جشنواره اعلام شدند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سومین جشنواره‌ی فیلم کوتاه موج کیش، ابراهیم حصاری دبیر سومین جشنواره‌ی فیلم کوتاه موج، اسامی اعضای هیات انتخاب و داوری بخش فیلمنامه‌ی جشنواره‌ی موج را معرفی کرد. «محمدرضا گوهری»، «احسان عبدی پور» و «فرنوش صمدی» فیلمنامه‌های ارسالی به دبیرخانه سومین جشنواره‌ی فیلم کوتاه موج را بازخوانی کرده و آثار راه یافته به بخش مسابقه را معرفی خواهند کرد. لازم به ذکر است که این هیات کار داوری نهایی فیلمنامه‌های بخش مسابقه را نیز به عهده خواهند داشت.

محمد رضا گوهری متولد ۱۳۴۹ سبزوار و فارغ‌التحصیل فیلمنامه نویسی از دانشکده‌ی سینما تئاتر می‌باشد. از آثار شاخص وی می‌توان به فیلم‌های “رخ دیوانه”، “ملکه”، “یه حبه قند”، “فرزند خاک”، “خیلی دور خیلی نزدیک”، “یک تکه نان” و … نام برد. او برای “فرزند خاک” موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه از بیست و ششمین جشنواره‌ی فجر و تندیس بهترین فیلم‌نامه از دوازدهمین جشن خانه سینما شد. از دیگر جوایز او می‌توان به فیل نقره‌ای بهترین فیلمنامه از جشنواره کودک و نوجوان هندوستان و پروانه‌ی زرین بهترین فیلمنامه از بیست و سومین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان برای فیلم “کودک و فرشته” اشاره کرد.

احسان عبدی پور متولد ۱۳۵۹ بوشهر و فارغ‌التحصیل کارشناسی فیلمنامه نویسی از دانشکده‌ی سینما تئاتر می‌باشد. وی مدرس فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی سینماست و برای اولین فیلم سینمایی‌اش “تنهای تنهای تنها” توانست جایزه‌ی خلاقیت و استعداد درخشان ویژه‌ی فیلم‌سازان اول را از هفتمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران بدست آورد. از دیگر آثار شاخص او می‌توان به “تیک‌آف” و “پاپ” اشاره کرد که فیلم سینمایی پاپ نوروز امسال در گروه سینمایی هنروتجربه به اکران عمومی درآمد.

فرنوش صمدی متولد ١٣۶٢ اصفهان و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد سینما از آکادمی هنرهای زیبای رُم می‌باشد. وی عضو بخش فیلم کوتاه آکادمی اسکار و عضو انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) می‌باشد که تاکنون توانسته است در بیش از ۴۰۰ جشنواره‌ی ملی و بین‌المللی حضور داشته و بیش از ۱۰۰ جایزه بین‌المللی را کسب کند. از آثار شاخص او می‌توان به فیلم کوتاه ” نگاه” نامزد یوزپلنگ طلائی بهترین فیلم کوتاه از جشنواره‌ی لوکارنو و فیلم کوتاه “سکوت” نامزد نخل طلای بهترین فیلم کوتاه جشنواره‌ی کن و برنده‌ی تندیس شایستگی بهترین کارگردانی از هفتمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران اشاره کرد.

شایان ذکر است علاقمندانی که “فیلم” یا “فیلمنامه‌ی کوتاه” با محوریت «سفر»، «گردشگری» و «دریا» دارند تا تاریخ ۱۵ دی‌ماه فرصت دارند تا آثار خود را در سایت جشنواره‌ی فیلم موج www.mowj.kish.ir به ثبت رسانده و آنرا به آدرس دبیرخانه‌ (کیش، خیابان سنایی، مقابل مسجد امیر (ع)، ساختمان بساک، طبقه دوم، دبیرخانه سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش، کدپستی: ۷۹۴۱۷۷۳۸۹۹) ارسال نمایند.

سومین دوره‌ی جشنواره‌ی سراسری فیلم کوتاه موج کیش، ۱۰ تا ۱۲ اسفندماه سال جاری به دبیری ابراهیم حصاری و در جزیره‌ی زیبای کیش برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>