سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ تیر ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۳ ب.ظ چاپ مطلب
در راه جشنواره فیلم کودک/

فیلم‌های خارجی رسیده به جشنواره کودک جذاب هستند

ebrahim-foroozesh

عضو هیئت انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره کودکان فیلم‌های رسیده به بخش بین‌الملل جشنواره امسال را جذاب و در سطحی قابل قبول دانست.

عضو هیئت انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره کودکان فیلم‌های رسیده به بخش بین‌الملل جشنواره امسال را جذاب و در سطحی قابل قبول دانست.

سوره سینما- ابراهیم فروزش در ارزیابی سطح کیفی فیلم‌های خارجی که متقاضی حضور در جشنواره امسال هستند، گفت: تا به حال تعدادی فیلم در بخش‌های مختلف سینمایی و انیمیشن دیده‌ام. البته این فیلم‌ها را ابتدا از منظر یک مخاطب کودک، می‌بینم تا دریابم که این آثار چقدر می‌توانند برای کودکان دارای جذابیت باشند. چندان به وجود پیچیدگی در ساختار فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعتقادی ندارم. فیلم خوب کودک، باید ساده، روان و جذاب باشد و مخاطب را جذب کند. از این منظر، باید بگویم فیلم‌های رسیده به بخش بین‌الملل جشنواره امسال، تاکنون جذاب و در سطحی قابل قبول بوده‌اند.

فروزش درباره چگونگی تعامل جشنواره با میهمانان خارجی عنوان کرد: این میهمانان، در واقع متخصصان و افراد نامی و شناخته شده در حوزه سینمای کودک هستند و باید از وجود آنها در طول برگزاری جشنواره به نحو مطلوب استفاده کرد. استقبال خوب کودکان و مردم از برنامه‌های جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سالهای اخیر، نشان از پویایی این جشنواره دارد و همدلی در کنار افزایش بودجه برای تولید و برگزاری بهتر جشنواره، دو شاخصه‌‌ای هستند که در رونق بهتر جشنواره نقش دارند. رونقی که به حضور فیلم‌ها و هنرمندان شاخص خارجی خواهد انجامید.

وی در پایان پیشنهاد داد جشنواره فیلم کودک همچنان در اصفهان برگزار شود و گفت: اکثر جشنواره‌های معتبر دنیا را به شهر و محل برگزاری‌ آنها می‌شناسند.

بیست‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری «سیداحمد میرعلایی» در بخش‌های مسابقه سینمای بین‌الملل، مسابقه سینمای ایران و مسابقه فیلمنامه‌نویسی از ۱۵ تا ۱۹ مهر ماه با حضور گسترده هنرمندان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.