سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ دی ۱۳۹۷ در ۹:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

جذابیت‌های تاریخ در قالب بهترین فیلم‌های تاریخی در «جادوی تاریخ»

jadooye-tarikh

سری جدید برنامه «جادوی تاریخ» با اجرای وحید اسلامی از شانزدهم دی‌ماه به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، برنامه «جادوی تاریخ» برنامه ای ترکیبی است که در آن، وقایع، موضوعات، اتفاقات و شخصیت های مهم تاریخی  از ایران و جهان در قالبی جذاب به مخاطب شناسانده می شود.

سری اول این مجموعه در نورز ۹۷ از شبکه دانایی و خردوری پخش شد و از ۱۶ دی ماه  بعد از پخش قسمت های نوروزی این برنامه، قسمت های جدید آن پخش می شود.

به گفته محمد رحیمی تهیه کننده برنامه « جادوی تاریخ» در ۲۶ قسمت ۳۰دقیقه ای تولید شده و در آن بهترین فیلم ها و جذاب ترین مستندهای تاریخی پخش می شود؛ پشت پرده های تاریخ را در قالب برنامه ای ترکیبی خواهیم دید که تلاش شده در فرصت ۳۰ دقیقه ای که داریم بهترین ها را برای بیننده در چیدمانی زیبا عرضه کنیم.

رحیمی افزود: اجرای برنامه را وحید اسلامی بر عهده دارد و ما در این برنامه به وقایع تاریخی از نگاه فیلم ها و مستند های تاریخی می بینیم ولی آیا این همه واقعیت است یا نه … این موضوعی است محوری در جادوی تاریخ .  در این مجموعه برنامه ما شخصیت های تاریخی را به دادگاه تاریخ می بریم تا با حضور دادستان و وکیل مدافع عملکرد ها مورد قضاوت و ارزیابی قرار گیرد .

همه موضوعات و وقایع و شخصیت های مهم تاریخی می توانند در جادوی تاریخ بررسی شوند از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب  .به طور مثال در خصوص تاریخ ژاپن بخش هایی از سینمایی«آخرین سامورایی» پخش می شود و یا در خصوصو عصر چپاول و دوران گلادیاتورها ، بخشی از فیلم سینمایی «گلادیاتور» پخش و تحلیل می شود.تاریخ هند و شخصیت گاندی، انسان و پرواز،  هیتلرو تاریخ چین از دیگر موضوعات تاریخی است که چگونگی رخداد آنها با پخش فیلم و مستند مرتبط تحلیل می شود.

«جادوی تاریخ» محصول گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است و از هفته آینده روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت ۲۲:۳۰ پخش می شود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>