سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ دی ۱۳۹۷ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
در مراسم تقدیر مجمع هنرمندان خراسان از عوامل فیلم مطرح شد:

«سرو زیر آب» نمایی از معراج شهدای آبادان/ مانع دلاوری مردان سرزمینمان نباشیم

ekran-sarv1

محمدعلی باشه‌آهنگر گفت: فیلم سینمایی «سرو زیر آب» روایتی مستندوار از جنگ تحمیلی است که ایده موضوعیت آن از اولین معراج شهدا در آبادان گرفته شده است.

به گزارش سوره سینما، مراسم  تقدیر مجمع هنرمندان خراسان از عوامل فیلم سینمایی «سرو زیر آب» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر حضور عوامل فیلم و جمعی از هنرمندان، مدیران فرهنگی و اهالی رسانه امشب، با اجرای ارسیا صنعتی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم بعد از اکران فیلم سینمایی ، تصاویری از مستند شهید مدافع حرم سردار علی یزدانی  پخش و از خانواده این شهید تجلیل شد.

ekran-sarv4

در اولین بخش این مراسم مهدی یمینی مدیرعامل مجمع هنرمندان خراسانی ضمن تشکر از عوامل فیلم ضمن خوش آمدگویی به حضور مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، برزگر معاونت فرهنگی بسیج نهاد ریاست جمهوری، خسروی نماینده تربیت حیدریه در مجلس، صمدی نیا رئیس سازمان بسیج هنرمندان، محمدحسین صوفی مشاور رئیس سازمان صدا و سیما، سهمانی مدیر عامل بانک رفاه کارگران و ستاره اسکندری گفت: مجمع هنرمندان خراسان در نظر دارد هر ماهه اقدام به پخش فیلم های سینمایی کرده و با تقدیر از عوامل و هنرمندان آثار، نسبت به حمایت از این هنر ارزشمند گامی بزرگ برداشته شود.

ekran-sarv5

وحیده علوی همسر شهید مدافع حرم علی یزدانی در ادامه افزود: همچنان برای حفظ امنیت کشور خون‌هایی ریخته می شود، امیدوارم حداقل اگر همراه این بزرگ مردان نیستیم مانعی برای این دلاوری ها نباشیم.

محمدعلی باشه‌آهنگر کارگردان فیلم «سرو زیر آب» ضمن تشکر از استقبال مردم نسبت به این اثر  اظهار داشت: ساخت این فیلم از آغاز نویسندگی تا تهیه ۶سال زمان برده است و تلاش کرده ایم  شرایط ناگفته جنگ را به تصویر کشیده و اثری متفاوت خلق کنیم.

وی افزود: در زمان جنگ تنها پنج معراج شهدا در شهرهای اهواز، اندیمشک، سنندج، ارومیه و آبادان وجود داشت. من هرگز فراموش نمی کنم اولین باری که با معراج شهدا آشنا شدم در کارخانه بستنی سازی آبادان بود و ایده این فیلم را از خاطرات آن سالها گرفته ام بنابراین حکایت درست این واقعیت مستلزم پژوهشی یکساله و توجه به جزئیات ۴ساله در تولید این فیلم بوده است که نهایت در بهمن ماه سال ٩۶ به پایان رسید.

ekran-sarv2

سیدحامد حسینی، تهیه کننده این فیلم با تاکید بر روایت مستندوار  «سرو زیر آب» اذعان داشت: این فیلم یکی از پروژه های سخت سینمایی در چند سال اخیر بوده است که حلاوت با خانواده های شهدا این سختی را آسان کرده است. انتخاب لوکیشن و توجه به جزئیات در بخش نویسندگی و تولید کاری مشکل بود. چرا که از ابتدای شروع کار  قرار بر وفاداری فیلم بر تاریخ بوده و روایتگری حماسه سازان جنگ ایران را بر عهده داشته است.

در ادامه مراسم ستاره اسکندری بازیگر فیلم، با اظهار خرسندی از تجربه نقش آفرینی در این اثر فاخر خاطر نشان کرد: «سرو زیر آب» برای من یکی از به یادماندنی ترین و بهترین فیلم ها است که صبوری زنان در دوران جنگ را به خوبی نشان داده که با بغضی تاریخی، نظاره گر رفتن عزیزانشان بوده اند. در تاریخ دلاوری های مردم ایران چشم نظاره گر به روایت کم داشته ایم بنابراین من در این فیلم سعی کرده ام با حذف دیالوگ ها بیشتر تماشاگر روایتی واقعی باشم.

ekran-sarv3

وی افزود: برای هر مذهب و قومیتی تعدادی آدم جان فشانی کرده‌اند که همیشه جایشان در زندگی ما سبز می ماند.

در ادامه مراسم از محمدعلی باشه‌آهنگر کارگردان، سیدحامد حسینی تهیه کننده و ستاره اسکندری بازیگر این فیلم تقدیر شد.

گفتنی است این برنامه با مشارکت مرکز روابط عمومی و امور محافل سازمان سینمایی حوزه هنری صورت گرفت.

ekran-sarv6


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>