سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ بهمن ۱۳۹۷ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
همگام با سی‌و‌هفتمین جشنواره فیلم فجر ؛

رضا بابک: سینما نیاز به قصه‌های جدید دارد/ «بنفشه آفریقایی» حاصل تعامل درست است

reza-babak

بازیگر فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» می‌گوید در مقابل فیلم‌های شبیه هم و کلیشه‌ای سینما، آثاری ساخته می‌شوند که از بطن زندگی بیرون می‌آید و درباره آدم‌ها و دغدغه‌های واقعی صحبت می‌کند.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، رضا بابک بازیگر پیشکسوت سینما،تئاتر و تلویزیون که با فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» ساخته مونا زندی حقیقی در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، از نقش خود گفت: زمانی که فیلمنامه را خواندم دیدم بالاخره یک قصه و روایت متفاوت دارد در سینما اتفاق می افتد و خوشحالم که در این کار حضور داشتم.

وی همچنین درباره سیر افسردگی کاراکتر در ابتدای فیلم تا شادمانی پایانی توضیح داد: اول لازم بود با قصه مانوس شوم تا بتوانم دقیقا آنچه را که باید اتفاق بیفتد؛ بازی کنم. «بنفشه آفریقایی» حاصل تعامل درست است که بین بازیگران، کارگردان و همه عوامل رخ داده تا لحظات غم و شادی به درستی دربیاید. انرژی نازل ابتدای فیلم و شور و شوقی که در انتها برای نقش من وجود داشت در تعامل با زنی شکل گرفت که حضورش باعث شد پیرمرد جان بگیرد و زندگی را دوست داشته باشد.

این بازیگر همچنین درباره سن و سال کاراکترهای فیلم گفت: انتخاب خود قصه اینگونه بود که مرد اول مریض و سن بالا باشد. به هر حال بود همین تفاوت ها بود که باعث شد یک نگاه واژه عشق را در وجودش زنده کند و دلیلی برای حسادت دو مرد به وجود بیاید. همه عواطف و بیانات احساسات فیلم خیلی زیرپوستی و ریز بود و بیشتر به شکل بازی کردن بستگی داشت تا ادای دیالوگ.

رضا بابک درباره موضوع متفاوت این اثر بیان کرد: این فیلمنامه را اتفاقا به خاطر موضوعش خیلی دوست دارم. در مقابل فیلم های شبیه هم سینما که یک موضوع را در ده ها اثر سینمایی به طور کلیشه می بینیم، آثاری ساخته می شوند که از بطن زندگی بیرون می آید و درباره آدم ها و دغدغه های واقعی صحبت می کند. سینما نیاز به قصه های جدید دارد و باید این فیلم های مستقل را جدی بگیریم و حمایت شان کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>