سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ تیر ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۷ ق.ظ چاپ مطلب
درخواست پروانه ساخت برای یک فیلم اجتماعی/

«عملیات مهد کودک» جوایز اصلی جشنواره کودک را خواهد برد/ سینمای کودک خفیف شده

amaliate-mahde-koodak

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «عملیات مهد کودک» بیشترین جوایز جشنواره فیلم کودک امسال را از آن این فیلم دانست.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «عملیات مهد کودک» بیشترین جوایز جشنواره فیلم کودک امسال را از آن این فیلم دانست.

رویا شریف تهیه‌کننده «عملیات مهد کودک» به سوره سینما گفت: به تازگی برای یک فیلم سینمایی با موضوعی اجتماعی درخواست پروانه ساخت کرده‌ام. این فیلمنامه را یک کارگردان فیلم اولی کارگردانی می‌کند.

وی درباره انگیزه کار کردن با کارگردان فیلم اولی افزود: برای من فیلمنامه ملاک بود و وقتی جذب فیلمنامه شدم، تجربه ساخت هزاران دقیقه مستند که کارگردان داشت برایم کافی بود.

شریف درباره اینکه چرا به سراغ سوژه اجتماعی رفته است گفت: سینمای کودک خوار و خفیف شده است. ترجیح دادم به سراغ ژانر دیگری بروم و اگر شرایط سینمای کودک مساعد شد به این حوزه برگردم. «عملیات مهد کودک» دومین تجربه من در زمینه کار کودک بود. فیلم «نیلوفر» به کارگردانی علیرضا اخلاقی را در این حوزه کار کرده بودم. این فیلم به محض پیدا کردن زمان مناسب برای اکران، روی پرده سینماها خواهد رفت.

وی درباره پیش‌بینی خود از جشنواره فیلم کودک امسال توضیح داد: امسال با فیلم مهمی مثل «عملیات مهد کودک» که یکی از شاخص‌ترین فیلم‌های این جشنواره خواهد بود در بیست و هفتمین جشنواره کودک حضور دارم. اگر داوران بی انصافی نکنند این فیلم به دلیل استفاده از تروکاژ، ترکیب جذاب بازیگران، کارگردانی خوب ۸ جایزه اصلی جشنواره را از آن خود خواهد کرد.

شریف گفت: موسیقی فیلم را ناصر چشم‌آذر ساخته. ۷ کلیپ دارد. دوستان فتیله‌ای با ما در این فیلم در بخش شعرها همکاری داشتند. برای این فیلم زحمت کشیده‌ایم و انتظار زیادی از نتیجه‌اش داریم.

«عملیات مهد کودک» را فرزاد اژدری کارگردانی کرده است. در این فیلم فرزاد حسنی، علیرضا خمسه، نرگس محمدی، بهنوش بختیاری، لیلا بلوکات و … بازی کرده‌اند.