سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ اسفند ۱۳۹۷ در ۱۰:۳۳ ق.ظ چاپ مطلب

اکران خصوصی «فیلم‌های کوتاه روز» در خانه هنرمندان برگزار شد

ekran-film-kootah

مراسم اکران خصوصی پنج فیلم کوتاه «تو فقط مادر من باش»، «استون»، «اینجا جاده ها پایان ندارد»، «آلان» و «درس» با حضور عوامل فیلم‌ها در خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش سوره سینما، مراسم اکران خصوصی پنج فیلم کوتاه «تو فقط مادر من باش»، «استون»، «اینجا جاده ها پایان ندارد»، «آلان» و «درس» در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان با حضور عوامل فیلم‌ها ، برخی اهالی رسانه ، هنرمندان و مهمان های ویژه با اجرای شیرین صمدی برگزار شد.

در ابتدا و قبل از ورود به سالن نمایش ، مراسم امضاء و عکس با حضور مهمانان و عوامل فیلم انجام شد .

پس از ورود مهمانان به سالن نمایش ، مجری به بیان حضور بین المللی این آثار و جوایزی که دریافت کردند پرداخت و یادداشت های کارگردانان را در مورد فیلمشان قراءت کرد و سپس خواست روی صحنه بیایند و برای حاضران صحبت هایی داشته باشند.

رقیه توکلی کارگردان «تو فقط مادر من باش» ضمن خوش آمدگویی و تشکر از حضور مهمانان ، گفت : از محمد قانعی فرد تهیه کننده فیلم که مسبب ساخت این فیلم شد تشکر می کنم و امیدوارم از دیدن فیلم های ما لذت ببرید .

بهرنگ دزفولی زاده کارگردان «استون» در ادامه بیان کرد : از همه کسانی که برای دیدن و حمایت از فیلم های کوتاه تشریف آوردند تشکر می کنم و از مریم تجدد به عنوان تهیه کننده که همراه من بود قدردانی می کنم .

وی افزود : اگر فیلم های ما را دوست داشتید در صفحات اینستاگرام خود و بصورت دهان به دهان تبلیغ کنید چون فضای فیلم کوتاه بخصوص در اکران ، نیاز به حمایت دارد.

این کارگردان با اشاره به اهمیت بخش هنر و تجربه در اکران فیلم ها عنوان کرد : یک سری فیلم دلی تولید می شود که بسیار درخشان و تاثیرگذار هستند اما امکان اکران ندارند ، تعدادی از آن ها اکران می شوند ولی صاحبان برخی ، از نداشتن سانس های زیاد گله مند هستند ، من می گویم توانایی و بضاعت هنر و تجربه همینقدر است و تمام تلاش خود را برای بهتر دیده شدن فیلم ها انجام می دهد.

وی افزود :سوال من از دوستان گله مند این است ، آیا اگر هنر و تجربه این امکان اکران هم بوجود نمی آورد قرار بود فیلمتان کجا و چگونه نمایش داده شود و به اکران عمومی برسد ؟! پس بهتر است بجای گلایه تشکر کنیم .

مصطفی گندمکار کارگردان «آلان» گفت : از شما ممنونم که تشریف آوردید ، اگر دوست داشتید هرکدام به عنوان یک رسانه از آثار ما حمایت و آن را تبلیغ کنید ، جا دارد از عواملی که به تولید فیلم من کمک کردند قدردانی کنم .

وی اضافه کرد : زجر آورترین نکته برای فیلمساز این است که فیلمش با تولید و کیفیت خاص ساخته اما با بدترین حالت نمایش داده شود و پخش نامناسبی داشته باشد ، اگر امشب کیفیت فیلم ها در برخی مواقع پایین بود بخاطر کیفیت سالن است .

در ادامه مهدی بوستانی شهر بابکی کارگردان «درس» بیان کرد : از همه کسانی که برای دیدن فیلم های کوتاه آمدند تشکر می کنم .

وی افزود : موضوع فیلم من در مورد جریانی است که همه می دانند و مقوله ای ناگفته و ندانسته در آن نیست ، آن چیزی که در فیلمم مهم است فرم روایت گری و تجربه گری است که می تواند در فیلم های کوتاه باشد .

این کارگردان ادامه داد : امیدوارم از دیدن فیلم ها لذت ببرید و تا جایی که ممکن است حمایت کنید .

پس از پایان صحبت های فیلمسازان ، پنج فیلم کوتاه برای حاضران در سالن نمایش داده شد.

گفتنی است توفیق امانی کارگردان «اینجا جاده ها پایان ندارد» تنها غایب مراسم دیشب بود .

لازم به ذکر است این پنج فیلم در قالب یک بسته نمایشی و به عنوان «فیلم‌های کوتاه روز» در بخش سینمای هنر و تجربه اکران می شوند .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>