سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ اسفند ۱۳۹۷ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
تهیه‌کننده سریال «خاک گرم» به سوره سینما گفت:

فیلمسازان از کار در شهرستان و استفاده از بازیگران بومی نترسند/ «روزنه» را هم به شهرستان می‌بریم

khak-garm1

تهیه‌کننده سریال «خاک گرم» اظهار امیدواری کرد گروه‌های فیلمسازی دیگر نترسند و اجازه دهند بازیگر بومی در فیلمشان حضور داشته باشند. این کار به جذب مخاطب تلویزیونی کمک می‌کند چون در این صورت مردم تلویزیون را از خودشان می‌دانند.

فریبا بانک توکلی تهیه‌کننده مجموعه «خاک گرم» که این شب ها روی آنتن شبکه یک سیما می رود، به خبرنگار سوره سینما گفت: خوشبختانه تا کنون واکنش های خیلی خوبی دریافت کردیم و مردم از کار خوش شان آمده است. «خاک گرم» با سریال های معمولی فرق می کند چون یک استان بزرگ را شریک کار صدا و سیما کرده ایم و در فضایی دورتر از تهران راوی یک قصه متفاوت بودیم.

وی افزود: کار در شهرستان مقدمات و سختی هایی دارد. همانطور که برای گروه های سازنده سخت است که خارج از تهران بروند دوستان بومی هم شاید در وهله اول آمادگی لازم را نداشته باشند که پذیرای افراد غیر بومی شوند اما با تعاملی که وجود داشت مشکلات برطرف شد و خوشحالم از اینکه اهالی استان کرمان از اینکه جاذبه های گردشگری منطقه شان به این شکل نمایش داده شده خوشحال هستند. بسیاری از مردم مناطق دیگر فکر می کردند کرمان یک کویر خشک بی آب و علف است و ما هم از اینکه توانستیم تصور غلط را از بین ببریم خوشحالیم.

khak-garm2

بانک توکلی با اشاره به اینکه این مجموعه به کارگردانی جواد ارشاد تا ۲۳ اسفند روی آنتن است، توضیح داد:  منطقه فهرج در کرمان است که مرز مشترکی با سیستان و بلوچستان دارد و ما تعمدا بخشی از لباس های آنها را وارد قصه کردیم تا شراکت فرهنگی ایجاد کنیم و آنها نیز نسبت به این سریال احساس تعلق کنند. خواستیم مردم ایران فکر نکنند تلویزیون فقط تهران است به همین خاطر در کنار بازیگران اصلی و چهره برخی نقش های مهم را به بازیگران بومی کرمان سپردیم تا هم توانایی های شان شناخته شود و هم مردم بدانند چه استعدادهایی در شهر و دیار خودشان وجود دارد.

وی ادامه داد: این پیوند باعث همبستگی می شود و مردم سریال را از خودشان می دانند. اگر قرار بود همه بازیگران تهرانی باشند و مردم کرمان را شریک کار نمی کردیم یک جور سوءاستفاده از لوکیشن ها بود و این را درست نمی دانستیم. حتی اگر به زعم برخی اگر این نقش ها را یک بازیگر حرفه ای ایفا می کرد کار موفق تر هم درمی آمد باز حاضر به چنین کاری نبودیم اینها بازیگرانی اند که در شهرستان بوده و هیچ وقت امکان دیده شدن نداشتند.

khak-garm3

این تهیه کننده عنوان کرد: امیدوارم گروه های فیلمسازی دیگر هم نترسند و اجازه دهند بازیگر بومی در فیلمشان حضور داشته باشند و اتفاقا این خیلی به جذب مخاطب تلویزیونی کمک می کند چون در این صورت مردم تلویزیون را از خودشان می دانند و با لهجه ها و فرهنگ های مختلف آشنا می شوند و فکر نمی کنند لهجه فقط اصفهانی، ترکی و رشتی است اینها وظیفه رسانه است و یادمان باشد وقتی در شهرستان با بازیگر بومی قرارداد می بندیم باید دستمزد بر اساس نقش و قابلیت های شان باشد نه اینکه به بازیگر چهره بیشتر از آنها پول بدهیم باید یاد بگیریم بازیگر بومی و تهرانی ندارد و همه را به یک چشم ببینیم و به تناسب نقش و مدت حضورشان قرارداد حرفه ای ببندیم و تا شان همه حفظ شود.

khak-garm4

وی همچنین درباره سایر فعالیت های خود گفت: مجموعه دیگری به نام «روزنه» را در دست داریم که فعلا در مرحله فیلمنامه است. خیلی دل مان می خواهد آن هم در فضایی غیر از تهران اتفاق بیفتد. امکاناتش هست و اگر مدیران همکاری کنند و نترسند حتما این کار را می کنیم. دوستان کرمانی خیلی دوست دارند پروژه جدید را آنجا کلید بزنیم اما باید دید مدیران چه نظری دارند. حسین محجوب قطعا در کار جدید حضور دارد و موضوع بر اساس روانپزشکی و روانشناسی است. «روزنه» قصه زن و شوهری است که یکی روانپزشک و دیگری روانشناس است و روی پرخاشگری و افسردگی مطالعه می کنند. تا اینکه خودشان با مشکلی مواجه می شوند که آنها را به ورطه افسردگی و پرخاش می رساند اما نحوه برخوردشان با مشکل قابل تامل است.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>