سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ اسفند ۱۳۹۷ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

نوروز دیدنی شبکه چهار برای مخاطبان/ از پخش ۱۸ فیلم خارجی و سریال «در چشم باد» تا بازپخش برنامه «شوکران»

tv4-98

شبکه چهار سیما با پخش ۱۸ فیلم سینمایی خارجی، مجموعه‌ «چهارسوی علم»، مسابقه «گام دهم» و بازپخش «شوکران»، لحظات مفرح و آگاهی بخشی را برای مخاطبانش در نوروز ۹۸ تدارک دیده است.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما از ۱ تا ۱۸ فروردین ۹۸ هر شب ساعت ۲۰:۳۰ یک اثر سینمایی جدید را به علاقه مندان هنر هفتم تقدیم می‌کند.

فیلم‌های سینمایی نوروزی شبکه چهار

متفاوت مثل من (کارگردان: مایکل کارنی ، ژانر خانوادگی ۲۰۱۷ آمریکا)، چارلز دیکنز: مردی که سرود سال نو را نوشت (کارگردان: بهارات نالوری ، ژانر زندگی نامه ۲۰۱۷ ایرلند و کانادا)، کشش (کارگردان: فدور باندارچوک، علمی، تخیلی ۲۰۱۷ روسیه)، تصویر ذهنی (کارگردان: جرج دورادو ، ژانرجنایی محصول ۲۰۱۳ )، دوازدهمین مرد(کارگردان: هارلد زوارات ، ژانر جنگی ۲۰۱۷ نروژ)، پناهگاه (کارگردان: جف نیکولز ، ژانر حادثه ای ۲۰۱۱ آمریکا)، انحنا (کارگردان: دیگو هالیوس، ژانر جنایی ۲۰۱۷ آمریکا)، مائودی (کارگردان: ایسلینگ والش ، زندگی نامه ۲۰۱۶ کانادا)، شهر اسلحه (کارگردان: دنیل دلاتوره، ژانر حادثه ای ۲۰۱۸ اسپانیا و فرانسه)، نابودی (کارگردان: الکس گارلند ، ژانر علمی و تخیلی ۲۰۱۸ امریکا)، اجلاس (کارگردان: سانتیاگو میتر ، ژانر سیاسی و حادثه ای ۲۰۱۷ آرژانتین)، بازی سیاست (کارگردان: دوگ آیمن ، ژانر سیاسی ۲۰۱۰ آمریکا)، بازماندگان ۱۸۹۸ فیلیپین (کارگردان: سالوادور کالوو ، ژانر جنگی ۲۰۱۶ اسپانیا)، ۴۷ سیاه (کارگردان: لنس دالی، تاریخی ۲۰۱۸)، مارگارت (کارگردان: جیمزکنت، زندگی نامه ۲۰۰۹ انگلستان)، خانه شوم(کارگردان: ژیل پاکت برنر ، جنایی ۲۰۱۷ امریکا و انگلیس) و سینمایی رمز بیگانه (کارگردان: مایکل جی کوئینی، علمی تخیلی ۲۰۱۷ امریکا)

مسابقه «گام دهم»

مسابقه تلویزیونی «گام دهم» با اجرا و تهیه کنندگی میثم بهزادی در ایام نوروز هر شب ساعت ۲۲:۳۰  از شبکه چهار سیما پخش می شود.

به گفته بهزادی: این مسابقه با محوریت نوآوری و فناوری در چهارشاخه اصلی ایده پردازی، نظریه، اختراعات و ابتکارات و طراحی صنعتی تولید شده است.

بهزادی گفت: این مسابقه متشکل از ۳ فصل است در فصل اول که نورز ۹۸ پخش می شود شامل فراخوانی است که شرکت کنندگان در عرصه های مختلف انرژی، حمل و نقل و مسکن و شهرسازی و … شرکت می کنند و طرح های خود را جهت معرفی در برنامه و حمایت خط تولید ارسال می کنند.

«کتاب گردی» شبکه ۴ در ایام نوروز

«کتاب گرد» عنوان برنامه جدید شبکه ۴ سیما در حوزه کتابخوانی است که در نوروز ۹۸ روی آنتن می رود.

«کتاب گرد» در ۲۶ قسمت ۱۳ دقیقه ای به تهیه کنندگی و اجرای جعفر فرید زاده برای پخش در روزهای نوروز در حال تهیه و تدوین است.

به گفته فریدزاده تهیه کننده برنامه، ۱۳ قسمت از این برنامه تلویزیونی ویژه نوروز تهیه شده است و در این برنامه با سفربه شهرهای ایران به مراکز فرهنگی و کتابخانه های شهرها سر می زنیم و  وضعیت کتاب خوانی را در آنها بررسی می کنیم.

فرید زاده گفت: کاشان، یزد، ایلام، ساری،شیراز، اصفهان از جمله شهرهایی است که تا کنون به آنها سفر کرده ایم و وضعیت کتاب خوانی و کتاب فروشی های آنها را از زبان مردم محلی جویا می شویم.

«کتاب گرد» به کارگردانی مهدی سعادت پور در نوروز ۹۸، هر روز ساعت ۱۶:۳۰ پخش می شود.

«در چشم باد» سریال عصرگاهی شبکه ۴

مجموعه «در چشم باد» به تهیه کنندگی مسعود جعفری‌جوزانی و عباس اکبری از اول فروردین هر روز ساعت ۱۸ پخش می شود.

سریال تاریخی «در چشم باد»، وقایع سیاسی و اجتماعی سه دوره از تاریخ در سال‌های ۱۳۰۰، ۱۳۲۰ و ۱۳۶۰ را بررسی می‌کند که دوره اول پایان دوره قاجار و دوره پهلوی، دوره دوم جنگ جهانی دوم و دوره سوم یک دوره زمانی خاص در بعد از انقلاب اسلامی ایران را که دوره فتح خرمشهر است، در بر می‌گیرد.

در این پروژه که «حسین علیزاده» موسیقی آن را ساخته، بازیگرانی چون، پارسا پیروزفر، اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، سعید نیک‌پور، سحر جعفری جوزانی، فریبا متخصص، لاله اسکندری، ستاره صفرآوه، رضا شفیعی جم، فخرالدین صدیق‌شریف، جهانگیر الماسی، محمود پاک نیت، مصطفی زمانی، محمدرضا هدایتی، هومن سیدی و…  ایفای نقش کرده‌اند.

ساخت این سریال یکی از بزرگترین پروژه های سریال‌سازی در تلویزیون است که برای ساخت آن از ۴۸۰ لوکیشن استفاده شده و به بیش از ۱۰ شهرستان و استان دیگر سفر شده است.

«در چشم باد» قصه زندگی خانواده‌ای است که رویدادها و لحظات تلخ و شیرین زندگی‌شان از دوره قیام میرزا کوچک جنگلی تا آزادسازی خرمشهر در آن به تصویر کشیده می‌شود، قصه از زمانی آغاز می‌شود که میرزا کوچک خان جنگلی، در گیلان اعلام جمهوری می‌کند و با این اقدام دوران پر حادثه تاریخ معاصر ایران آغاز می‌شود که سه دوره تاریخ ایران را بازگو می‌کند (قاجار، پهلوی، جمهوری اسلامی)پدر خانواده معروف به «ایرانی» از یاران میرزا کوچک خان جنگلی است. پس از کشته شدن میرزا، ایرانی همراه خانواده‌اش به تهران کوچ می‌کند و با دایر کردن یک چاپخانه فعالیت‌های سیاسی‌اش را پی می‌گیرد.

سری جدید مجموعه تماشایی «چهار سوی علم»

مستند علمی «آزمایشکران» در ایام نوروز هر روز ساعت ۱۴ در قالب برنامه «چهارسوی علم» به روی آنتن شبکه چهار سیما میرود.همچنین علاقه مندان به مستند های حیات وحش، شبکه چهار سیما برای نوروز ۹۸ سری جدیدی از مجموعه مستندهای حیات وحش را تدارک دیده است که هر شب ۴۵ دقیقه بامداد پخش می شود.

پای صحبت های استاد دینانی ایام نوروز ساعت ۱۷

«معرفت»، برنامه ای از گروه معارف و اندیشه دینی شبکه چهار سیما است که با محوریت فلسفه اسلامی پخش می‌شود . این برنامه یک برنامه گفتگو محور است که در کنار فلسفه اسلامی به شناخت اندیشه های اسلامی در کلام بزرگان و قرآن کریم می پردازد و در هر دوره برنامه به غیر از تشریح فلسفه ، نظرات بزرگانی چون عطار، حافظ ، سعدی و مولانا نیز بررسی می شود . مجری این برنامه دکتراسماعیل منصوری لاریجانی و مهمان ثابت آن دکترغلامحسین ابراهیمی دینانی است که در ایام نوروز به صورت منتخب و طبق درخواست بینندگانش از قسمت های مورد نظرشان پخش می شود.تشریح آثار شبستری، حافظ، فیض کاشانی، جامی و سعدی از زبان استاد دینانی در ایام نوروز هر روز ساعت ۱۷ پخش می شود.

«شوکران» نوروزی

بدون تردید، یکی از بحث‌انگیزترین برنامه‌های گفت‌وگو محور سیما طی سال‌های اخیر برنامه «شوکران» بوده است.این برنامه با اجرای پیام فضلی نژاد، به‌خاطر طرح آزادانه و بی‌پرده پرسش‌های اساسی در حوزه‌های سیاسی و اندیشه‌ای، منحصر به فرد شد.

برنامه «شوکران» که ساخت فصل اول آن از پائیز ١٣٩۶ آغاز شده است، به تهیه کنندگی علی قربانی و سردبیری پیام فضلی نژاد از مرداد ماه ١٣٩٧ به مدت ۵ ماه روی آنتن شبکه چهار سیما بود. و به دلیل استقبال مخاطبان از این برنامه و درخواست های مکرر مبنی بر بازپخش «شوکران»،از اول فروردین ماه هرشب ساعت ۲۳ این برنامهپرمخاطب بازپخش می شود.

در برنامه «شوکران» شخصیت‌هاى تراز اول فکرى و فرهنگى مانند سیدعبدالله انوار، مهدى محقق، شاهین فرهت، داوود هرمیداس باوند، هوشنگ ماهرویان، غلامرضا اعوانى، سیدحسن امین، منوچهر آشتیانى،مهدی گلشنی، ایران درودى و… حضور داشتند و پیام فضلی نژاد با آنها پیرامون داغ‌ترین مباحثات عرصه اندیشه، فرهنگ و سیاست به بحث پرداخت.

«شوکران» که شامل گفت‌وگوهاى چالشى با متفکران ایران امروزاست به سردبیرى و اجراى پیام فضلى‌نژاد و تهیه‌کنندگى على قربانى محصول مشترک حوزه هنرى و شبکه چهار سیما است. فصل دوم این مجموعه  طراحی شده  و امید است در سال آینده روی آنتن برود.

شایان ذکر است، پخش «دل نوشته های محمد صالح علا از زبان خودش»، پخش مستندهای متنوع داخلی و خارجی به همراه میان برنامه های شاد و مفرح از دیگر برنامه های نوروزی شبکه چهار سیما است.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>