سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۷ ق.ظ چاپ مطلب
بازیگر فیلم «گهواره‌ای برای مادر»:

جذابیت‌های بازی در نقش طلبه/ نقش ماندگار ندارم

chakameh-chaman-mah

چکامه چمن ماه بازی در فیلم سینمایی «گهواره‌ای برای مادر» را کلاسی اخلاقی و تجربه‌ای ویژه دانست.

چکامه چمن ماه بازی در فیلم سینمایی «گهواره‌ای برای مادر» را کلاسی اخلاقی و تجربه‌ای ویژه دانست.

چمن ماه درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: مشغول کار جدیدی نیستم. پیشنهادهای خوبی در این ایام نداشته‌ام و این کم‌کاری متأثر از شرایط کلی سینماست. اصراری ندارم به اینکه فیلم معمولی بازی کنم.

وی درباره چشم‌انداز بازیگری‌اش گفت: همه چیز به دولت جدید و رویکردی که به سینما دارد بستگی دارد. وقتی فیلمسازان خوب سینما کمتر فیلم می‌سازند طبعا پیشنهادهای خوب برای بازیگران کمتر می‌شود. همه چیز در سینما مثل زنجیر به هم وصل است.

بازیگر فیلم « ازدواج صورتی» گفت: معمولا فیلم‌ها را در جشنواره فیلم فجر می‌بینم و در طول سال کمتر سینما می‌روم. اخیرا «بغض» به کارگردانی رضا درمیشیان را دیدم که خیلی پسندیدم. پیشنهاد بازی در تئاتر زیاد داشتم ولی چون تا به حال روی صحنه نرفته‌ام دوست دارم با یک گروه حرفه‌ای این تجربه را آغاز کنم.

این بازیگر درباره اینکه دوست دارد با کدام کارگردان دوباره به سینما برگردد گفت: درگیر اسم‌ها نیستم. مهمترین مسئله برای یک بازیگر این است که در جای درست قرار بگیرد و نقشی که بازی می‌کند متعلق به خودش باشد.

بازیگر «بودن یا نبودن» درباره کارنامه بازیگری‌اش گفت:  هنوز سریال یا فیلمی بازی نکرده‌ام که مردم من را با آن بشناسند و آن تجربه روند کاری من را عوض کند. امیدوارم این اتفاق بیفتد. امیدوارم در دولت جدید همه اهالی سینما بتوانند به جایگاهی که حقشان است و دوست دارند دست پیدا کنند.

چمن‌ماه که این روزها فیلم سینمایی «گهواره‌ای برای مادر» را روی پرده سینماها دارد درباره این تجربه توضیح داد: محمد احمدی تهیه‌کننده فیلم از دوستان قدیمی من هستند. در فیلم «حریم» با ایشان همکاری داشتم. قطعا به دلیل تجربه‌های خوبی که در سینما دارند هر فیلمی به من پیشنهاد دهند بازی می‌کنم.

وی افزود: همکاری با پناه‌برخدا رضایی برایم بسیار خوب بود. ایشان حرفه‌ای با ادب و بسیار متین هستند. من در این فیلم نقش یک طلبه را بازی می‌کنم و بیشتر با الهام حمیدی همبازی هستم. وجه طلبه بودن این شخصیت‌ها چندان مد نظر نبود. مخصوصا در کاراکتری که من بازی کردم. این یکی از اولین فیلم‌هایی است که زنان طلبه را به تصویر می‌کشد و برای من جذاب بود.

چمن‌ماه درباره پیش‌بینی خود از واکنش مخاطب با این فیلم گفت: نمی‌دانم این فیلم پرفروش خواهد بود یا خیر، اصولا مردم ما غیرقابل پیش‌بینی هستند. ولی«گهواره‌ای برای مادر» برای من مثل یک کلاس اخلاق بود و خیلی از آن یاد گرفتم. فیلم بسیار خوبی است و افتخار می‌کنم نقشی در آن را بازی کردم. مطمئنا حرف‌های زیادی در این فیلم هست که می‌تواند چیزی به مخاطب اضافه کند.

چمن‌ماه در فیلم‌های سینمایی «حریم»، «شکلات»، «صبحانه‌ای برای دو نفر» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>