سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۲:۳۳ ب.ظ چاپ مطلب

نگاهی به فعالیت‌های تصویری استانی سازمان سینمایی حوزه هنری/ پیگیری ۲۹۴ طرح و برنامه و تداوم پروژه استعدادیابی استانی در سال ۹۷

jafar-hasani

جعفر حسنی مدیر واحد توسعه فعالیت‌های تصویری استانی سازمان سینمایی حوزه هنری، گزارش عملکرد این واحد را در سال ۹۷ اعلام کرد.

 به گزارش سوره سینما، جعفر حسنی مدیر واحد توسعه فعالیت‌های تصویری استانی سازمان سینمایی حوزه هنری درخصوص عملکرد این واحد در سال ۱۳۹۷ گفت: در ادامه اجرای پروژه استعدادیابی استانی، ۲ طرح سینمایی را به مرحله عقد قرارداد نگارش فیلمنامه رسیده است که در حال حاضر نسخه اول دو فیلمنامه «ساری گل» و «مردان ساحل نمکی» دریافت و مورد بررسی قرار گرفته و نویسندگان در حال انجام اصلاحات و بازنویسی این فیلمنامه­‌ها هستند.

وی افزود: فیلمنامه­ «ساری گل» بر اساس طرحی از حسن قهرمانی توسط یوسف یزدانی به نگارش در آمده است. این فیلمنامه رویکردی خانوادگی ـ اجتماعی داشته و قصه دختری اردبیلی را روایت می‌کند که به یک معلم سپاهی‌ دانشی که از قزوین به روستای آن­ها آمده دل می‌بازد. عشقی که به سرانجام نرسیده اما مسیر زندگی دخترک را تغییر می­دهد. این قصه بر اساس روایتی معروف و بومی که تبدیل به شعر و اسطوره شده به نگارش در آمده است.

حسنی در ادامه خاطرنشان کرد:  فیلمنامه «مردان ساحل نمکی» نیز بر اساس طرحی از علی مردمی توسط اکبر روح علمداری به نگارش درآمده است. این قصه نیز خانوادگی ـ اجتماعی بوده  و می‌کوشد با لحنی طنز به ضرورت پذیرش تغییرات در زندگی و درک متقابل نسل‌ها بپردازد.

وی ضمن اشاره به تعداد برنامه های ثبت شده در سامانه جامع مدیریت برنامه ها اذعان داشت: واحد توسعه فعالیت‌های تصویری استانی سازمان سینمایی حوزه هنری با بررسی طرح ها و فیلمنامه­های تولیدی و برگزاری نشست­ها و جلسات آموزشی، نقد و تحلیل فیلم و کارگاه­ها  تاکنون موفق به ثبت  مجموع  ۲۹۴ برنامه در سامانه جامع مدیریت برنامه ها شده که از این تعداد ۲۷۹ برنامه تایید، ۹ برنامه مشروط و ۶ برنامه مردود شده است. همچنین ۹۶ طرح و فیلمنامه‌های درحال تولید در استان‌ها  را مورد بررسی قرار داده است.

گفتنی است بررسی  ۱۲ طرح و فیلمنامه‌های مربوط به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی از دیگر فعالیت های این واحد است که از این تعداد ۶ اثر تایید، ۱ اثر مشروط و ۵ اثر مردود شده است.

مدیر واحد توسعه فعالیت‌های تصویری استانی سازمان سینمایی حوزه هنری بررسی و بازبینی  ۲۶ فیلم داستانیِ کوتاه، مستند، داستانی بلند، انیمیشن  ساخته شده در مراکز استانی حوزه‌هنری و رتبه بندی آثار را از جمله فعالیت های این واحد معرفی کرد و ادامه داد:  شرکت در سمینار سراسری معاونین فرهنگی مراکز استانی در استان اصفهان، برگزاری کارگاه آموزشی مجازی ۶ ماهه در رشته فیلمنامه نویسی و تولید برای فیلمسازان استان قم، برگزاری کارگاره آموزش اهداف و دورنمای تولید در استان بوشهر، برگزاری ۲ کارگاه فیلمنامه و انیمیشن در استان سمنان (شاهرود)، شرکت در جلسات هماهنگی دبیران کارگروهای هنری اداره کل اموراستان­ها به صورت هفتگی، برگزاری سمینار فصلی امور استان­ها در تیر ماه، مصاحبه و گفتگو با مسئولین هنرهای تصویری استان­ها به منظور بررسی صلاحیت فنی آن­ها برای مسئولیت واحد تصویری نیز از دیگر فعالیت های یکساله واحد توسعه فعالیت‌های تصویری استانی سازمان سینمایی حوزه هنری است.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>