سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۱:۱۹ ب.ظ چاپ مطلب

۱۰۹ کشور متقاضی شرکت در جشنواره فیلم کوتاه تهران

film-kootah-tehran

۱۰۹ کشور متقاضی شرکت در سی امین جشنواره فیلم کوتاه تهران هستند.

۱۰۹ کشور متقاضی شرکت در سی امین جشنواره فیلم کوتاه تهران هستند.

سوره سینما- در این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران، ۱۰۹ کشور از پنج قاره جهان تقاضای شرکت در جشنواره را داشتند که هیات انتخاب متشکل از سه کارشناس، پس از بازبینی این آثار فیلم‌های مناسب برای شرکت در بخش بین الملل را انتخاب خواهند کرد. در سی امین جشنواره فیلم کوتاه تهران کشور فرانسه با ارسال ۴۸۱ فیلم در رتبه اول قرار دارد و سپس برزیل با ۱۸۲ فیلم، اسپانیا با ۱۶۸ فیلم، آلمان با ۱۳۵ فیلم و انگلستان با ۱۰۶ فیلم ۵ کشور اولی هستند که بیشترین تقاضای شرکت در این جشنواره مهم را داشته‌اند. ایالات متحده امریکا با ۹۲ فیلم و ایتالیا با ۸۸ فیلم به تریتیب در رتبه ششم و هفتم قرار گرفته‌اند.

تقاضا برای حضور در سی امین جشنواره فیلم کوتاه درحالی است که سال گذشته ۱۰۷ کشور تقاضای شرکت در جشنواره را داشته‌اند و برای جشنواره پیش رو دو کشور به لیست شرکت‌کنندگان در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران اضافه شده است. سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران توسط انجمن سینمای جوانان ایران و به دبیری هاشم میرزاخانی از ۲۲ تا ۲۸ مهرماه در تهران برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>