سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
سیل استان گلستان / مستند «آدم‌های بحران» / ۱

متن روایت مستند «روحانی شیعه» + فیلم

rohani-shie

مستند «آدم‌های بحران» از مجموعه مستندهای سیل استان گلستان در همان روزهای آغازین سیل توسط «مرکز مستند سوره» وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری تولید شده است.

سوره سینما – مستند «آدم‌های بحران» از مجموعه مستندهای سیل استان گلستان در همان روزهای آغازین سیل توسط مرکز مستند سوره وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری تولید شده و ما در هر قسمت ۵دقیقه ای آن به تماشای روایت و همدلی های یکی از این قهرمانان می نشینیم.

راوی و شخصیت اصلی این قسمت از مستند روحانی شیعه ای است که شغل اصلی او کشاورزی است و از همان روزهای اول سیل به «آق قلا» و روستاهای اطراف می رود و دوربین ما را با خود همراه می برد.

او تعریف می کند که :  از زمانی که خودم را شناختم در کشاورزی بودم ، بعد از دوران خدمت سربازی رفتم حوزه علمیه، زمان جنگ در مناطق جنگی بودم ، بعد از پایان جنگ هم باز برگشتم به همین کار کشاورزی.

از زمانیکه سیل شروع شد، ۵شنبه بود که به ما ابلاغ کردند که عازم شویم و ما آمدیم و دیدیم که شهرستان را کاملا آب گرفته و ما فورا در خدمت ستاد سیل زدگان قرار گرفتیم.

ما روحانیون یک رسالتی داریم که این رسالت انبیاست و اولیاست. گام اول را بزرگان دین برداشتند و ما فقط در مسیر آنها قدم برمی داریم.

من تراکتور داشتم و با همان تراکتور سرویس غذا و آب رسانی برای عزیزان انجام دادیم. شوک روحی شدیدی به مردم وارد شده بود ، سالیان سال است که چنین اتفاقی در این منطقه رخ نداده بود که به این شکل مردم گرفتار آب و سیل زدگی شوند.

بقیه دوستان یا جوان ترها از ما می پرسند اینجا سخت تر است یا زمان جنگ؟ ببینید آن زمان گلوله بود الان آب است. شکل و شمایلش فرق کرده، آن سختی خاص خودش را دارد این هم سختی خاص خودش را و اصلا نمی توان تمیز داد.

مردم شریف این منطقه همگی باهم عیاق هستند و رفت و آمد و معاشرت خانوادگی دارند و سالهاست که پدران ما و اجداد ما در شادی و غم هایشان کنار هم بودند ، هر کدامشان گیر می افتادند به سختی می افتادند به کمک هم می رفتند. با توجه به اینکه این منطقه تنوع قومیتی و گاهی اعتقادی هم دارد ، ما در محافل علمی و بحث ایدئولوژیک باهم اختلاف هایی داریم اما به لحاظ اجتماعی و انسان دوستی کوچک ترین فاصله ای از هم نداریم و همیشه کنار هم هستیم.

شایان ذکر است مجموعه مستند «آدم های بحران» در فواصل زمانی مختلف از شبکه سوم سیما در حال پخش است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>